Amerykanie wydają więcej jeżeli płacą kartą
Amerykanie wydają więcej pieniędzy w maszynach samoobsługowych, jeśli za produkty mogą zapłacić kartą kredytową, a nie gotówką. Z danych zgromadzonych przez firmę Cadbury Schweppes Americas Beverages (CSAB) wynika, że sprzedaż za pośrednictwem maszyn, w których zainstalowano czytniki kart wzrosła od 5 proc. do 35 proc. bez obniżania cen produktów.
Od stycznia do grudniu 2006 roku firma CSAB wyposażyła 1 000 maszyn samoobsługowych w Dallas, New York i Chicago w czytniki umożliwiające dokonywanie płatności za pomocą instrumentów pieniądza bezgotówkowego, w szczególności za pomocą kart kredytowych przy zachowaniu możliwości płacenia gotówką. Czytniki opracowane przez firmę USA Technologies umożliwiają również akceptację płatności bezstykowych. Po przeanalizowaniu skutków wprowadzenia czytników kart w maszynach samoobsługowych firma CSAB zapewne podejmie decyzje o zainstalowaniu czytników w kolejnych maszynach, tym bardziej, że w ciągu ostatnich lat ceny czytników kart znacząco spadły. Dwa lata temu miesięczna opłata za włączenie jednej maszyny samoobsługowej w sieć komunikacji bezprzewodowej wynosiła około 20 dolarów, obecnie opłata te jest dziesięć razy niższa. Ceny komunikacji bezprzewodowej spadają, dzięki czemu firmy prowadzące sprzedaż za pośrednictwem maszyn samoobsługowych będą miały możliwość dostosowania urządzeń do preferencji płatniczych konsumentów.
PRNews.pl