Banki liczą na kibiców

Rośnie sprzedaż produktów związanych z turniejem Euro 2008. Banki oferują limitowane karty, ale ich warunki nie odbiegają od oferty standardowej.

Jeśli udział Polaków w mistrzostwach Europy w piłce nożnej zakończy się sukcesem, może to wpłynąć nawet na oprocentowanie lokat. Taką możliwość wprowadza Bank Pocztowy. Zaoferował lokatę, której oprocentowanie uzależnione jest od wyników polskiej reprezentacji (pierwszy mecz nasza drużyna rozegra z Niemcami 8 czerwca). Pieniądze na tej lokacie są oprocentowane według stałej stawki, do której dodawana jest część zmienna. Za każdy wygrany mecz – 1 pkt. proc., a za remis 0,5 pkt. proc. W najbardziej optymistycznym wariancie, czyli wówczas gdyby Polacy wygrali sześć meczów, oprocentowanie lokaty wyniosłoby 8 proc., natomiast w czarnym scenariuszu, czyli wówczas gdyby nie zdobyli żadnego punktu w fazie grupowej, oprocentowanie wyniesie 4,56 proc.

Banki wprowadziły do swojej oferty karty kredytowe wydawane wraz z organizacją płatniczą MasterCard w specjalnej szacie graficznej. Mają je w ofercie m.in.: PKO BP, Polbank, Dominet Bank, Raiffeisen Bank, Bank BPH, BZ WBK. Każdy z banków mógł wybrać inny wizerunek karty. Niektóre kuszą nie tylko elementami wizualnymi, ale także nieco lepszymi warunkami, np. Raiffeisen Bank ma niższe oprocentowanie niż w standardowej ofercie. Bank BPH poinformował, że wydał już kilka tysięcy kart z wizerunkiem Euro 2008, a wprowadził ją do oferty w połowie marca. Banki wraz z organizacją MasterCard zorganizowały także konkurs, w którym klienci płacący kartami mogli wygrać bilety ma mecze Euro 2008. Można było zdobyć nie tylko bilety na mecze grupowe naszej reprezentacji, ale także na spotkania ćwierćfinałowe i półfinałowe.

Z kolei BZ WBK związał się z reprezentacją Polski w piłce nożnej na dłużej – bank będzie sponsorem narodowego teamu, począwszy od eliminacji do mistrzostw świata w Republice Południowej Afryki w 2010 roku.W uzgodnieniu z Międzynarodowym Komitetem Olimpijskim Visa przygotowała kilka projektów graficznych z motywami olimpijskimi, które zaproponowała do wykorzystania bankom członkowskim. Pierwszym bankiem, który wydał swoje olimpijskie karty, jest PKO BP – tłumaczy Małgorzata O’Shaughnessy, dyrektor generalna Visa Europe w Polsce.

Więcej na ten temat w „Rzeczpospolitej”.