Banki wciąż walczą o lokaty
Walka na rynku loka strukturyzowanych nabiera tempa. Banki coraz śmielej reklamują depozyty strukturyzowane w kampaniach telewizyjnych zarezerwowanych do tej pory dla najprostszych produktów – czytamy w „WSJ Polska”
Od kilku dni można oglądać spoty 16-miesięcznej Lokaty Olimpijskiej PKO BP opartej o zmiany kursu euro/złoty. – możliwe, że w ciągu miesiąca uda się zebrać zapisy nawet na ponad 1 mld zł – mówi Gabriel Głusek, dyrektor zarządzający pionem bankowości detalicznej w PKO BP, który Lokatą Olimpijską rozpoczął ofensywę na rynku produktów strukturyzowanych.
3,5- letnie certyfikaty strukturyzowane o wartości jedynie 1 tys. zł, po raz pierwszy reklamował w telewizji również BZ WBK. Z miesiąca na miesiąc przybywa instytucji, które otwierają się na klientów z chudszym portfelem. Wykładając 1 tys. zł, można objąć ‘strukturę’ również w Dominecie i Getin Banku, co jeszcze niedawno było nie do pomyślenia.
Zainteresowanie alternatywnymi sposobami oszczędzania cały czas rośnie, dlatego oferta banków będzie coraz bogatsza. Coraz intensywniejsze staną się także kampanie promocyjne produktów strukturyzowanych – uważa Krzysztof Jeske, dyrektor departamentu sprzedaży produktów oszczędnościowych i inwestycyjnych w BZ WBK. Bank zamierza zaoferować jeszcze kilka subskrypcji do końca roku. W PKO BP plany są jeszcze ambitniejsze : bank chce proponować 2-3 ‘struktury’ w miesiącu, z czego jedna ma być kierowana do klienta masowego.
Więcej na ten temat w „WSJ Polska” dodatku do „Dziennika”.