Bankowość internetowa dla firm w BGŻ
Od grudnia BGŻ wprowadził obsługę internetową rachunków prowadzonych przez przedsiębiorstwa. System bankowości elektronicznej e-Integrum Firma umożliwia klientom instytucjonalnym dostęp do rachunków firmowych za pośrednictwem internetu przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, z dowolnego miejsca w kraju i za granicą.
Przez internet klient może m.in. sprawdzić stan środków na rachunku, dokonać przelewu i zleceń stałych, założyć lub zlikwidować lokatę terminową, złożyć wniosek oraz przemieścić pieniądze pomiędzy rachunkami firmy. W ramach e-Integrum Firma klienci mają dostęp do rachunków: bieżącego i pomocniczego, administrowanego oraz domicylowego i lokat terminowych. Co ważne dla przedsiębiorców w systemie zapisane są numery rachunków ZUS i Urzędów Skarbowych.
Bezpieczeństwo operacji dokonywanych za pośrednictwem systemu jest zagwarantowane poprzez kodowanie transmisji danych, znane tylko klientowi hasło dostępu, autoryzację przy użyciu tokena oraz system tzw. „ścian ogniowych”. Każdy użytkownik nowego systemu podaje unikalną nazwę, niezbędną we wstępnej identyfikacji w komunikacji z e-Integrum Firma oraz otrzymuje bezpłatnie token – osobiste urządzenie zabezpieczające z kodem identyfikacyjnym, które umożliwia jednoznaczną identyfikację klienta i służy uwierzytelnianiu składanych dyspozycji.
Dzięki nowej usłudze banku klienci będą otrzymywać aktualny serwis informacyjny. Użyteczną funkcją systemu są alarmy. Odpowiednio zaprogramowane powiadomią klienta o sytuacji na rachunku firmy, przypomną o płatnościach oraz terminach wygaśnięcia lokat. Klienci mogą także w dowolnym czasie i miejscu złożyć wniosek o otwarcie nowego rachunku bankowego w ramach wcześniej zawartej z bankiem umowy, wydanie karty płatniczej, udzielenie kredytu inwestycyjnego lub obrotowego.
Klienci korzystający z e-Integrum Firma, oprócz dostępu do rachunków za pośrednictwem internetu, mają również do dyspozycji serwis telefoniczny serwis. Mogą także dokonać operacji w dowolnej placówce banku w Polsce włączonej do Centralnego Systemu Informatycznego dzięki tzw. odmiejscowieniu rachunków.
Wprowadzenie do oferty banku usługi e-Integrum Firma związane jest z wdrażaniem w BGŻ Centralnego Systemu Informatycznego Eurobank On-line. Oprócz oferowania klientom nowoczesnych usług drogą internetową systemu pozwala m.in. na odmiejscowienie rachunków. BGŻ planuje zakończyć proces wdrażania CSI do lipca 2004 r. Obecnie 60 proc. Oddziałów banku funkcjonuje w CSI.