MasterCard stawia na Europę Środkową i Wschodnią
MasterCard Europe ogłosił, że jednym ze strategicznych obszarów leżących w zainteresowaniu firmy jest rozwój działalności w Europie Środkowej i Wschodniej. Wyrazem przyjętej strategii są zmiany w regionalnej strukturze organizacji m.in. wyłonienie nowego Dyrektora Regionalnego, odpowiedzialnego za realizację planowanych działań.
Realizację nowej strategii oraz zarządzanie regionem obejmującym: Polskę, Republiki Czeską i Słowacką, Węgry, Rosję, Białoruś, Ukrainę, Gruzję, Armenię, Mołdawię, Chorwację, Słowenię, Rumunię, Bułgarię, Serbię i Czarnogórę, Albanię, Bośnię i Hercegowinę, a także byłą Jugosłowiańską Republikę Macedonii przejmie Bella Stavchansky, która w trakcie dotychczasowej 12. letniej współpracy z MasterCard zajmowała wysokie stanowiska w Działach Marketingu i Sprzedaży w całej Europie, a w 2002 roku była odpowiedzialna m. in. za fuzję Europay z MasterCard International.
Nowa strategia MasterCard Europe związana jest bezpośrednio z rosnącym znaczeniem Europy Środkowej i Wschodniej oraz tworzących się tutaj rynków. W chwili obecnej 18 państw z tego regionu stanowi aż jedną czwartą całego rynku europejskiego, a znaczna część z nich należy do grupy najszybciej rozwijających się rynków w Europie. Już dziś, na obszarze obejmującym Europę Środkową, Wschodnią i Bałkany ilość posiadanych kart kredytowych z logo MasterCard sięga 4 milionów, a kart z logo Maestro – 32 milionów.
Podstawowym elementem strategii grupy w regionie Europy Środkowej i Wschodniej będzie walka z płatnościami gotówkowymi. Polska, w nowej strategii MasterCard, zajmuje jedną z najbardziej kluczowych pozycji. Może to zawdzięczać najdynamiczniej rozwijającemu się rynkowi wśród państw na tym obszarze, a także rosnącemu znaczeniu tej części Europy w skali globalnej. Mimo, iż w Polsce pierwsze karty MasterCard zostały wydane w 1995 roku, to już dziś liczba posiadaczy kart płatniczych z logo MasterCard, MasterCard Electronic, Maestro oraz Cirrus – na koniec II kwartału 2004 roku – sięgnęła ponad 5,5 mln osób.