Najwięcej na reklamę ubezpieczeń wydaje Axa

Ponad 172 mln zł przeznaczyły na reklamę polis komunikacyjnych w ubiegłym roku firmy ubezpieczeniowe – informuje „Rzeczpospolita”.

Najwięcej na reklamę ubezpieczeń komunikacyjnych wydała w ubiegłym roku Axa Ubezpieczenia. W sumie przeznaczyła na ten cel 56 mln złotych. Drugie miejsce zajął Link4, trzecie Liberty Mutual. W sumie wydatki wyniosły 172,1 mln złotych, czyli aż 2,8 razy więcej niż rok wcześniej (ceny brutto, nie uwzględniają rabatów i reklamy w Internecie oraz niestandardowych form reklamy) – wynika z podsumowania firmy Expert Monitor.

– Głównymi sprawcami wzrostu wydatków na reklamę w tej branży były firmy oferujące ubezpieczenia w systemie direct – mówi „Rz” Paweł Piasecki z Domu Mediowego Starcom. Pierwszy raz w historii trzech największych reklamodawców branży to właśnie ubezpieczyciele oferujący polisy przez telefon i Internet.
Firmy te mają ogromne apetyty. W ciągu pięciu lat chcą sprzedawać łącznie nawet 15 procent polis komunikacyjnych w Polsce, kilkakrotnie więcej niż obecnie. Dla porównania w 2006 roku ze sprzedaży bezpośredniej firmy ubezpieczeniowe zebrały 185 mln złotych składek (dane za 2007 rok nie są jeszcze dostępne).

W ciągu ostatniego roku do dotychczasowych sprzedawców polis przez telefon i Internet: Link4, MTU i Benefia, dołączyło pięć nowych: Axa, Allianz Direct oraz BRE Ubezpieczenia, następnie Liberty Mutual, a pod koniec roku CU Direct.

Więcej na ten temat w „Rzeczpospolitej”.