OFE walczą o klientów
Kampanie reklamowe funduszy nabrały tempa. Stawką są składki od prawie 200 tyś osób, które jeszcze nie wybrały OFE. Czas na decyzję mają do 10 lipca – czytamy w „Rzeczpospolitej”.
Dwa razy w roku ZUS przeprowadza losowanie osób, które nie wybrały funduszu emerytalnego, a powinny były to zrobić. Wcześniej osoby te otrzymują od zakładu pismo przypominające o obowiązku wyboru OFE. Przed najbliższym losowaniem, które odbędzie się w końcu lipca, ZUS wysłał 193 tyś. takich przypomnień. Ich adresaci powinni wybrać fundusz do 10 lipca.
Walkę o niezdecydowanych rozpoczęły same fundusze. W okresie przed losowaniem następuje boom promocyjny funduszy. Efekty można zobaczyć już na ekranach telewizorów i w innych mediach. Na intensywną reklamę stawiają zwłaszcza fundusze, które nie pozyskują uczestników w wyniku losowania. Od połowy 2004 r. biorą w nim udział tylko te OFE, które wypracują dobre wyniki z inwestowania i przy okazji nie są duże. Z losowania wyłączone są trzy największe CU, ING i PZU.
W najbliższym losowaniu Polacy, którzy nie wybiorą sami trafią do jednego z czterech OFE: AIG, Polsat, Pekao oraz Generali.
Więcej na ten temat w „Rzeczpospolitej”.