Ponad 2,1 milionów klientów bankowości elektronicznej PKO BP

 

Obecnie już ponad 2,1 mln klientów PKO Banku Polskiego skorzystało z usług bankowości elektronicznej PKO Inteligo – internetowego i telefonicznego dostępu do rachunku oferowanego klientom detalicznym i korporacyjnym oraz posiadaczy wirtualnego konta Inteligo. Wynik ten umocnił PKO Bank Polski na pozycji lidera w obszarze bankowości elektronicznej w kraju.

Liczba klientów korzystających z internetowego i telefonicznego dostępu do rachunku z około 850 tys. na początku 2006 roku wzrosła do ponad 1,4 mln na koniec grudnia 2006 roku. W segmencie klientów posiadających rachunki oszczędnościowo-rozliczeniowe PKO BP osiągnął ok. 24% udział użytkowników usług bankowości elektronicznej, natomiast w wśród rachunków prowadzonych przez małe i średnie firmy wskaźnik ten wyniósł 52% . Liczba wirtualnych rachunków Inteligo na koniec 2005 wynosiła 460 tys. i wzrosła do poziomu 531 tys. w 2006 r.

W 2006 roku bank udostępnił klientom korzystającym z internetowego i telefonicznego dostępu do rachunku w ramach PKO Inteligo możliwość doładowywania telefonów pre-paid wprost z rachunku bankowego oraz wprowadził nową usługę „Płacę z PKO Inteligo”. Ponadto w ub. roku bank wzbogacił serwis usług bankowości elektronicznej o możliwość dostępu do swojego konta w Bankowym Otwartym Funduszu Emerytalnym. Jednocześnie od czerwca 2006 roku klienci PKO Inteligo mają również możliwość dokonania zakupu ubezpieczeń majątkowych z oferty PZU. Klienci mają również możliwość zakupu, jak również odkupienia jednostek Funduszu Inwestycyjnego PKO/CREDIT SUISSE.

PKO Bank Polski usługę bankowości elektronicznej PKO Inteligo wdrożył w listopadzie 2004 r. Usługa ta umożliwiła posiadaczom tradycyjnych rachunków w PKO Banku Polskim samodzielne wykonywanie wielu operacji. Mogą z niej skorzystać osoby fizyczne posiadające rachunki oszczędnościowo-rozliczeniowe z grupy Superkonto. (ok. 5.5 mln) oraz małe i średnie firmy prowadzące rachunki typu Partner, wspólnoty mieszkaniowe (łącznie ok. 300 tys.). Elementem programu bankowości elektronicznej w PKO jest również wirtualne konto Inteligo, jako rozwiązanie dla klientów, którzy preferują wyłącznie zdalny kontakt z bankiem.

Najbardziej aktywną grupą klientów korzystających z usług bankowości elektronicznej PKO Inteligo (dostęp do rachunku tradycyjnego oraz internetowego konta Inteligo) są osoby w wieku od 25 do 29 roku życia, które stanowią blisko 21% klientów korzystających z tej usługi. Bardzo aktywną grupą stanowiącą ponad 28% klientów są osoby w wieku od 30 do 39 lat. Ponad 16% to klienci w wieku między 40 a 49 rokiem życia.