Próby wyłudzania danych klientów BZWBK
Od wczoraj na adresy mailowe wielu osób w Polsce rozsyłane są wiadomości e-mail z prośbą o podanie danych dotyczących kart płatniczych (łącznie z numerem PIN oraz CVV2/CVC2). Osoby, które otrzymały tego rodzaju korespondencję mogą być pewne, że mają do czynienia z próbą wyłudzenia danych.
Pod żadnym pozorem nie należy przekazywać nadawcom maila oraz nie wprowadzać na podanym w wiadomości adresie strony www żadnych danych. Bank Zachodni WBK, ani żaden z jego pracowników nie wysyłał wiadomości w tej sprawie i nigdy nie wysyła do swoich klientów próśb o podanie numerów kart, numerów PIN do kart oraz numerów NIK lub hasła PIN do usług BZWBK24.
Po otrzymaniu informacji o próbach wyłudzania danych służby informatyczne BZWBK wspólnie z organami ścigania niezwłocznie podjęły działania w celu zablokowania serwerów, z których rozsyłane są fałszywe maile.
W przypadku wprowadzenia danych na fałszywej stronie należy niezwłocznie zastrzec kartę, której dane zostały podane.