PZU SA wspiera policyjną akcję „Wykręć numer złodziejowi”
3 kwietnia br. rusza druga edycja akcji „Wykręć numer złodziejowi”, realizowanej przez Komendę Stołeczną Policji we współpracy z Życiem Warszawy i Radiem Kolor. W stolicy pojawi się 10 bilbordów ze specjalnym numerem telefonu, pod który może zadzwonić każdy, kto ma informacje na temat złodziei samochodów. PZU SA został partnerem akcji.
Akcja „Wykręć numer złodziejowi” rozpoczęła się w lutym br. kiedy to w metrze, na dworcach kolejowych oraz tablicach ogłoszeń i w hipermarketach na terenie Warszawy pojawiły się plakaty ze specjalnym numerem telefonu 022 603-82-61. Numer ten, przy którym dyżurują policjanci z Wydziału do Walki z Przestępczością Samochodową, służy do zgłaszania miejsc, w których mogą być przetrzymywane skradzione samochody lub ich części.
W 2005 r. z warszawskich ulic ukradziono ponad 7 700 aut. Chociaż statystyki pokazują, że liczba ta jest o połowę niższa niż pięć lat temu, to dzięki informacjom od obywateli, poszkodowanych może być jeszcze mniej. Według Policji większość skradzionych samochodów trafia do tzw. „dziupli”, gdzie są rozbierane na części, a następnie sprzedawane na giełdach samochodowych, aukcjach internetowych, czy poprzez ogłoszenia w prasie. Dziuplami mogą być garaże, stodoły, hale przypominające warsztaty samochodowe. Policjanci sprawdzają każde zgłoszenie, które trafia do nich poprzez specjalny numer.
– Staramy się wspierać inicjatywy, które przyczyniają się do zwiększania szeroko pojętego bezpieczeństwa i pozwalają na ochronę życia, zdrowia czy, jak w tym przypadku, mienia społecznego. Jest to jeden z głównych obszarów działalności prewencyjnej PZU. Gratulujemy Komendzie Stołecznej udanego przedsięwzięcia, które nie tylko pomaga walczyć z przestępczością samochodową ale także z biernością społeczeństwa. Mamy nadzieję, że dzięki naszemu wsparciu akcja będzie mogła mieć jeszcze większy zasięg – powiedział Tomasz Fill, rzecznik prasowy PZU.