PZU z myślą o bezpieczeństwie na drogach
8 lipca br. ruszyła kampania prewencyjna PZU SA pod hasłem „STOP wariatom drogowym”, prowadzona w ramach działań „PZU z myślą o bezpieczeństwie”. Jej celem jest budowanie wśród kierowców świadomości zagrożeń, jakie niesie ze sobą nadmierna prędkość, brawura i nieuwaga. Ma skłonić kierowców do refleksji nad własnym zachowaniem.
Ogólnopolska kampania prowadzona będzie do końca sierpnia br. równolegle w najważniejszych kanałach telewizyjnych oraz obejmie nośniki outdoor, radio, Internet i komunikację one-to one.
PZU SA angażuje się w działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa kierowców w ramach prowadzonej wielu lat działalności prewencyjnej. Zgodnie z ustawą o działalności ubezpieczeniowej (art. 149) firmy ubezpieczeniowe mogą z części własnych dochodów tworzyć tzw. fundusz prewencyjny. Zgromadzone środki z funduszu prewencyjnego PZU SA przeznaczane są przede wszystkim na likwidację zagrożeń dla życia i zdrowia ludzi oraz ochronę ich mienia.
W ramach działalności prewencyjnej PZU organizowało m.in. takie ogólnopolskie akcje jak „Odblaskowe Pierwszaki” czy „As bezpiecznej jazdy”. Ponadto w tym roku firma przekazała wysokiej klasy sprzęt ratowniczy o wartości 2 mln zł. 30 gminom nadmorskim.