Ruszą trzy nowe projekty direct
Generali od 5 maja rozpocznie masową sprzedaż polis przez telefon i internet. W tym roku na ten rynek wejdą jeszcze przynajmniej dwie firmy: PZU i Ergo Hestia – pisze „Gazeta Prawna”.
Generali zdecydowało, że, po roku od uruchomienia testowej sprzedaży zaczyna promować sprzedaż polis w systemie direct, czyli przez telefon i internet. Firma wprowadzi taką możliwość 5 maja. Analitycy Generali są przekonani, że w 2012 roku na polisy kupione przez internet i telefon Polacy wydadzą ponad 2,2 mld zł. Oznaczałoby to około 14-proc. udział w sprzedaży ogółem. W tym roku przychody ze sprzedaży w systemie direct mają sięgnąć 500 mln zł. To około 4 proc. wartości całego rynku ubezpieczeń.
Już w czerwcu ze sprzedażą direct chce ruszyć PZU. Jak dowiedziała się „Gazeta Prawna”, w tym roku czeka nas jeszcze jedno mocne wejście uniwersalnego gracza w ten kanał sprzedaży: Ergo Hestii. Ta firma już od około dwóch lat testuje sprzedaż przez telefon, wspomaganą spotami w telewizji zakupowej, w siostrzanej spółce MTU.
Towarzystwa sprzedające ubezpieczenia direct są nowym dobrym klientem domów mediowych, bo na promocję wydają setki milionów złotych. Z analiz Generali wynika, że na 350 mln zł składek pozyskanych w ubiegłym roku, wydatki na reklamę wyniosły około 170 mln zł. Przy czym to dane dla całego rynku uwzględniające też działające od początku 2003 roku towarzystwo Link4, które dominuje na rynku, zbierając 225 mln zł składek.
Więcej na ten temat w „Gazecie Prawnej”.