Ruszyła druga edycja kampanii prewencyjnej „STOP wariatom drogowym”
21 czerwca ruszyła druga edycja kampanii prewencyjnej „STOP wariatom drogowym”, której celem jest budowanie wśród kierowców świadomości, że na drodze każdy jest skłonny do nieodpowiedzialnych i niebezpiecznych zachowań oraz przekonanie ich do zmiany postaw. Tegoroczna kampania obejmie telewizję, radio, prasę, internet, reklamę zewnętrzną oraz eventy. Kampania jest elementem szeroko zakrojonych działań PZU na rzecz poprawy bezpieczeństwa w ruchu drogowym.
Kampania rozpocznie się od emisji spotów telewizyjnych, które będzie można zobaczyć w głównych stacjach ogólnopolskich. Reklamy telewizyjne to cykl historii ukazujących różne sytuacje życiowe, w których nierozważne zachowanie na drodze może prowadzić do utraty tego, co dla każdego człowieka najcenniejsze. Spoty wskazują także, że konsekwencje naszego zachowania na drogach dotyczą nie tylko nas – kierowców – ale przede wszystkim innych ludzi, w tym naszych bliskich. Elementem wyróżniającym filmy jest narrator – to kierowca, który analizuje, jakby z perspektywy czasu, powody, dla których jego zachowanie podczas prowadzenia samochodu doprowadziło do wypadku. Nie widzimy jego skutków – widzowie sami domyślają się jak to się skończyło. Spoty kończą się wezwaniem: „Wariat drogowy jest w każdym z nas. Nie pozwól by kierował Tobą”!
Przekaz tegorocznej edycji kampanii został w tym roku skonstruowany tak, aby skłonić kierowców do przyznania się do tego, że wariat drogowy jest w każdym z nas. Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego zależy od wielu czynników, ale najważniejszym z nich jest zmiana zachowań jego uczestników.
Kampanii telewizyjnej będzie towarzyszyć reklama w radiu oraz reklama zewnętrzna przy głównych trasach i w największych miastach. W galeriach handlowych zorganizowane zostaną eventy, podczas których hostessy będą zbierały podpisy poparcia dla kampanii. Podpisy będą także zbierane na stacjach benzynowych, na których pojawią się również specjalne naklejki z logo kampanii na dystrybutorach.
Ważnym elementem tegorocznej edycji kampanii „STOP wariatom drogowym” będzie serwis internetowy, zawierający wiele porad dotyczących tego, jak zwalczyć w sobie zachowania wariata drogowego oraz artykuły na temat bezpiecznej jazdy. Internauci będą mogli za pośrednictwem serwisu wymieniać opinie na temat swoich zachowań na drodze i tego jak je zmieniać. Najciekawsze wypowiedzi zostaną opublikowane w reklamach prasowych. Kampanię ATL i BTL realizuje Agencja Just, za zakup mediów odpowiedzialny jest dom mediowy Starlink, serwis internetowy kampanii tworzy MAD Multimedia.
Kampania „STOP wariatom drogowym” jest ważnym elementem działalności prewencyjnej PZU, której podstawa to działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego. W ramach tych aktywności, PZU współpracuje z Policją, ITS, Krajową Radą Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego oraz innymi organizacjami społecznymi. Firma realizuje także takie ogólnopolskie programy jak „Bezpieczna szkoła z PZU” i współorganizuje akcje związane z bezpieczeństwem ruchu drogowego, np.: As bezpieczniej jazdy, Narodowy test na Prawo Jazdy, Bezpieczne powroty. Potwierdzeniem zaangażowania PZU w tym obszarze było niedawne podpisanie przez firmę Europejskiej Karty Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.