Trzy udane lata mBanku

MBank – pierwszy w pełni wirtualny bank na polskim rynku ma już trzy lata. Obecnie z jego usług korzysta prawie 540 tys. osób – ponad 60 proc. więcej niż pod koniec 2002 roku. Liczba rachunków prowadzonych przez mBank przekroczyła 650 tys. Jednocześnie wartość depozytów wzrosła z 1,8 mld zł na koniec 2002 roku do 2,5 mld zł obecnie. – Jest to wyjątkowe osiągnięcie zważywszy, że tylko w ubiegłym roku oszczędności gospodarstw domowych zmniejszyły się o 7,2 mld zł, a w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy bieżącego roku o ponad 6 mld zł – mówi Szymon Midera, rzecznik mBanku. – W ciągu trzech lat działalności Klienci mBanku zarobili już ponad 280 mln zł – dodaje Midera.

MBank wszedł na rynek z ofertą dla klientów indywidualnych. Obecnie konto może tam otworzyć także przedsiębiorca. Od początku br. liczba rachunków mBiznes Konto wzrosła o 100 proc. Przedsiębiorcy otworzyli ponad 55 tys. rachunków a wartość zdeponowanych przez nich środków przekroczyła 140 mln złotych.

Oferta mBanku jest systematycznie rozwijana. – MBank nie jest już jedynie wirtualnym bankiem depozytowym, jest instytucją finansową pierwszego wyboru, która może zaspokajać potrzeby depozytowe, transakcyjne, kredytowe oraz rozliczeniowe – mówi Szymon Midera. Obecnie klienci mogą korzystać z kredytu odnawialnego, karty kredytowej oraz mPlanu (kredyt lub pożyczka hipoteczna). MBank wprowadził także Supermarket Funduszy inwestycyjnych, wzbogacił ofertę mBiznes skierowaną do przedsiębiorców oraz rozpoczął wprowadzanie produktów ubezpieczeniowych.

Wartość udzielonych kredytów na koniec br. to 250 mln zł. Blisko połowa tej kwoty to kredyty przyznane w ramach mPlanu hipotecznego. W mijającym roku wiele pochwał zebrał Supermarket FI, w którym obecnie dostępne są 33 fundusze inwestycyjne, zarządzane przez siedem towarzystw. W grudniu liczba użytkowników bezprowizyjnej usługi nabywania funduszy w mBanku przekroczyła 30 tys., a suma aktywów osiągnęła 207 mln zł.

W br. mBank uruchomił pierwsze pilotażowe projekty obecności w świecie rzeczywistym. MKioski powstały w celu zminimalizowania ograniczeń oraz barier dla klientów, m. in. związanych z wpłatą gotówki do mBanku. mKioski działają już w siedmiu miastach Polski. Jednocześnie strategia funkcjonowania mBanku jest stale nastawiona na zdalne pozyskiwanie i obsługę klientów – głównie przez kanał internetowy.

Rok 2003 to także rozbudowa centrów kredytowych mBanku usytuowanych w głównych miastach Polski. W chwili obecnej CK mBanku znajdują się w: Warszawie, Łodzi, Katowicach, Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu, Gdańsku i Szczecinie. W Centrach Kredytowych mBanku na każdego Klienta czeka osobisty doradca kredytowy, który opiekuje się Klientem od momentu złożenia wniosku o mPlan do mementu jego przyznania. Indywidualni doradcy kredytowi służą informacją, radą i pomocą w zdobywaniu dokumentów niezbędnych do uzyskania mPlanu oraz przeprowadzają Klienta przez całą procedurę jego przyznania.

Jednocześnie w 2003 roku mBank umożliwił swoim Klientom – w ramach mRabatek – korzystanie ze zniżek przy zakupach m.in. w sieci sklepów Reserved, Galerii Centrum oraz na stacjach benzynowych Neste A24