Tytuł European Trusted Brand po raz trzeci dla Visa

 

 

Polacy po raz trzeci z rzędu uznali Visa za markę, którą wśród kart płatniczych darzą największym zaufaniem. Visa otrzymała tytuł „European Trusted Brand 2005” („Marki Godnej Zaufania w Europie”) w kategorii „karty płatnicze”. Statuetki towarzyszące tytułowi zostały wręczone wczoraj wieczorem podczas uroczystej gali w Warszawie.

 

W najnowszym badaniu konsumenckim przeprowadzonym na zlecenie miesięcznika Reader’s Digest uczestniczyło blisko 25 tys. konsumentów, w tym 1,4 tys. Polaków. Respondenci wybierali najbardziej zaufane marki w 20 ogólnoeuropejskich kategoriach wspólnych dla wszystkich krajów oraz w 10 kategoriach lokalnych. Złota statuetka European Trusted Brands oznacza, że dana marka otrzymała największą liczbę spontanicznie oddanych głosów. Visa zwyciężyła w swojej kategorii w 13 na 14 krajów objętych badaniem, zajmując tym samym trzecie miejsce w Europie.

 

W Polsce marka Visa zwyciężyła w kategorii „karty płatnicze” otrzymując 70% wskazań. W innych krajach, gdzie Visa była pierwsza poziom wskazań uzyskanych przez tę markę kształtował się od 36% do 77%.

 

W Polsce 38 banków wydało ponad 10,5 mln kart Visa. Według danych centrów autoryzacyjno-rozliczeniowych, 2 na 3 płatności w punktach handlowo-usługowych w Polsce to transakcje kartą Visa, zaś wśród płatności kartami w polskich e-sklepach udział kart Visa wynosi prawie 80%.