Visa – marka godna zaufania
W największym badaniu konsumenckim w Europie, przeprowadzonym na zlecenie miesięcznika Reader’s Digest Polacy po raz drugi z rzędu uznali Visa za markę, którą darzą największym zaufaniem. Łącznie w 13 na 14 krajów europejskich, gdzie przeprowadzono badanie, Visa otrzymała tytuł „Marki Godnej Zaufania” („Trusted Brand 2004”) w kategorii „karty płatnicze”. Statuetki wraz z tytułem „Marki Godnej Zaufania” były wręczane wczoraj wieczorem podczas uroczystej gali w Warszawie.
Tegoroczną edycję badania Reader’s Digest przeprowadzono w 14 krajach Europy na próbie ponad 29,1 tys. osób. Respondentów poproszono o wybranie ulubionych marek w 30 kategoriach produktów – 20 wspólnych dla całej Europy i 10 wybieranych indywidualnie przez każdy kraj biorący udział w badaniu. Przy każdej kategorii produktów w poszczególnych krajach respondent mógł wskazać jedną markę, którą darzy największym zaufaniem. Zwycięzcą w danej kategorii zostawała marka z największą liczbą takich wskazań. Wszystkie marki były również oceniane w skali od 1 do 5 w oparciu o następujące kryteria: jakość, silny wizerunek, zaspokojenie potrzeb klienta, wartość w stosunku do ceny oraz chęć zakupu danej marki. Visa zwyciężyła w swojej kategorii w 13 krajach objętych badaniem, zajmując tym samym drugie miejsce w Europie za marką Nokia, która w kategorii „telefon komórkowy” uzyskała najwięcej wskazań we wszystkich 14 krajach.
W Polsce Visa zwyciężyła w kategorii „karty płatnicze” otrzymując 72 proc. wskazań, przy czym polscy respondenci spontanicznie najczęściej wymieniali kartę Visa PKO BP. PKO BP jest największym wydawcą kart Visa w Polsce – na prawie 9,7 mln kart Visa w obiegu w Polsce blisko 4,6 mln to karty wydane przez PKO BP. Wśród marek – zwycięzców w swoich kategoriach w Polsce znalazły się także m.in. (w kolejności alfabetycznej): Amica, Colgate, Herbapol, Hortex, IBM, L’Oreal, Nokia, Orbis, Orlen, PKO BP, PZU, Vizir, Wedel i Winiary.