Visa trzecią najbardziej popularną marką w Europie

 

 

Polscy konsumenci po raz czwarty z rzędu uznali Visa za markę, którą wśród kart płatniczych darzą największym zaufaniem. W badaniu konsumenckim przeprowadzonym na zlecenie miesięcznika Reader’s Digest łącznie w 13 na 14 krajów europejskich objętych badaniem Visa otrzymała tytuł „European Trusted Brand 2005” („Marki Godnej Zaufania w Europie”) w kategorii „karty płatnicze”. Statuetki towarzyszące tytułowi zostały wręczone wczoraj wieczorem podczas uroczystej gali w Warszawie.

 

– Z głęboką satysfakcją przyjmujemy wybór konsumentów w Polsce, którzy dali karcie Visa aż 77% wskazań w badaniu. Karta Visa była pierwszą międzynarodową kartą płatniczą wydaną w Polsce i cieszymy się, że ciągle darzona jest największym zaufaniem – stwierdziła Małgorzata O’Shaughnessy, dyrektor generalna Visa Europe w Polsce. – Podejmujemy wiele działań wspólnie z bankami członkowskimi mających na celu budowanie zufania do marki Visa i zachęcanie konsumentów do płacenia kartą Visa, a nie gotówką, ponieważ jest to najbardziej korzystny sposób posługiwania się kartą płatniczą – dodała Małgorzata O’Shaughnessy.

 

W badaniu Reader’s Digest, największym badaniu konsumenckim w Europie uczestniczyło blisko 25 tys. konsumentów. Visa zwyciężyła w swojej kategorii w 13 na 14 krajów objętych badaniem, zajmując tym samym trzecie miejsce w Europie.  We wszystkich 14 krajach najwięcej wskazań otrzymała marka Nokia w kategorii „telefon komórkowy” oraz marka Nivea w kategorii „krem do twarzy”.

 

W Polsce 38 banków wydało 11,5 mln kart Visa, którymi zawarto 490 mln transakcji na łączną kwotę równą w przeliczeniu 27,6 mld euro. Pierwsza karta Visa została wydana w Polsce w 1991 r.