10 lat giełdy w internecie
Dom Maklerski Banku Ochrony Środowiska w 1996 roku, jako pierwsze w Polsce i jedno z pierwszych w Europie biur maklerskich, zaoferował swoim klientom możliwość składania zleceń przez internet. Dziś, po 10 latach, internetowy rachunek ma ponad 10 000 inwestorów. Od początku br. wartość obrotów zrealizowanych przez internet wyniosła ponad 4,5 mld zł.
Pierwsza aplikacja do obsługi rachunków internetowych – Stocks OnLine powstała w listopadzie 1996 r. Klienci chwalili ją za szybkość działania, ganili natomiast za małą ilość opcji. Obecna platforma transakcyjna biura – bossa.pl jest jednym z najpopularniejszych serwisów inwestycyjnych w Polsce.
„Jako pierwsi na polskim rynku wprowadziliśmy obsługę rachunków maklerskich online. Wykorzystując nasze wieloletnie doświadczenie chcemy pozostać pionierami w tej dziedzinie i wyznaczać nowe, coraz wyższe standardy. Dlatego zdecydowaliśmy się również jako pierwsze biuro maklerskie w Polsce udostępnić aplikację do notowań odbieraną na urządzeniach mobilnych takich jak telefony komórkowe, smartfony czy PDA.” – mówi Michał Wojciechowski, Doradca Zarządu DM BOŚ ds. Usług Internetowych.
„W 10 rocznicę powstania pierwszej aplikacji transakcyjnej ilość zleceń złożonych przez internautów przekroczyła poziom 80% ogólnej liczby zleceń w DM BOŚ na rynku akcji i 85% na rynku kontraktów. Dla większości naszych inwestorów, nawet tych obsługiwanych bezpośrednio w oddziałach, bossa.pl stanowi główne narzędzie kontaktu z rynkiem i najważniejsze źródło informacji. Dlatego stale dbamy o to by rozszerzać zakres dostępnych produktów i usług oraz zapewnić najwyższy stopień ich niezawodności” – dodaje.
Bossa.pl jest dziś zintegrowanym narzędziem pozwalającym w pełni wykorzystywać internet na giełdzie. Umożliwia użytkownikom m.in.: składanie zleceń kupna i sprzedaży instrumentów notowanych na giełdzie oraz zapisy na akcje oferowane na rynku pierwotnym, nawet w przypadku emisji niesprzedawanych w DM BOŚ. Część informacyjna serwisu zapewnia dostęp do bieżących notowań i wykresów online lub przy pomocy urządzeń mobilnych, zapisywanie danych do programów analizy technicznej oraz komentarze nt. aktualnej sytuacji na parkiecie. Dużą popularnością cieszy się również rozbudowana część edukacyjna serwisu z której korzystają nie tylko inwestorzy, ale też studenci i uczniowie.
DM BOŚ szacuje, iż posiada blisko 10% udział w obrotach klientów internetowych w Polsce. Jedynie w listopadzie tego roku DM BOŚ pozyskał do obsługi sieciowej 370 nowych inwestorów.