4 lata masowych płatności w BRE Banku

Z końcem lutego 2005 r. mijają 4 lata od wprowadzenia do oferty BRE Banku innowacyjnego produktu pod nazwą „Identyfikacja Płatności Handlowych” (IPH). Rozwiązanie to pozwala klientom korporacyjnym w zautomatyzowany i szybki sposób zidentyfikować płatnika firmy oraz uzyskać w wewnętrznym procesie rozliczeniowym  informacje o wpływających na konta należnościach.

BRE Bank był pierwszym polskim bankiem, który zaoferował tego typu rozwiązanie swym klientom. Jego popularność w ciągu 4 lat od wdrożenia stale wzrasta i obecnie z zastosowaniem IPH dokonywanych jest w BRE Banku ok. 130 tys. operacji miesięcznie.

BRE Bank jako rynkowy lider w zakresie obsługi płatności masowych dla takich klientów jak firmy telekomunikacyjne, zakłady gazownicze i energetyczne czy spółdzielnie mieszkaniowe – a więc przyjmujących wpłaty na skalę masową – zdecydował się na stworzenie rozwiązania również dla mniejszych wystawców faktur. Produkt IPH kierowany jest do wszystkich firm-wystawców faktur, które chcą zautomatyzować procesy rozliczeń z kontrahentami oraz zautomatyzować procesy rozliczeniowe z bankiem.

Ważną zaletą Identyfikatora Płatności Handlowych BRE Banku jest nie tylko możliwość jednoznacznej identyfikacji płatnika, ale również automatycznego zamknięcia otwartych pozycji w systemach finansowo-księgowych  klientów. Mechanizm IPH polega na umieszczeniu (w podawanym na fakturze numerze konta bankowego) unikalnego identyfikatora płatnika. Dzięki automatyzacji procesu rozliczeń IPH pozwala na zamknięcie obiegu informacji o płatnościach, znakomicie usprawnia procesy księgowe i przyspiesza podjęcie ewentualnych czynności windykacyjnych.

Od 2001 roku i pierwszego zastosowania w firmie Beiersdorf-Lechia, usługa IPH została wdrożona dla wielu innych klientów BRE Banku. Najczęściej wdrożenia przeprowadzane są we współpracy z dostawcami systemów finansowo-księgowych dla klientów banku.