60 tys. kierowców kupiło ubezpieczenie przez telefon
W pierwszym roku działalności towarzystwa ubezpieczniowego Link4 z jego usług zdecydowało się skorzystać 60 tys. kierowców. Jak dotąd już 500 osób, które wykupiły polisy na początku stycznia ub.r. zdecydowało się je odnowić na rok następny.
Firma zebrała w 2003 r. składki o wartości ok. 40 mln zł. W tym roku chce tę kwotę podwoić. Ubezpieczyciel nie podał jeszcze wyników finansowych. Wiadomo jednak, że są one ujemne. Zysk operacyjny Link4 chce osiągnąć w 2005 roku – po trzech latach działalności.
Link4 sprzedaje polisy komunikacyjne w systemie direct – bez pośrednictwa agentów czy rozbudowanej sieci placówek. Obecnie jedynym kanałem dystrybucji jest call center jednak jeszcze w tym kwartale zostanie uruchomiona sprzedaż przez Internet.
Dzięki rezygnacji z kosztownej sieci dystrybucji Link4 może w wielu przypadkach sprzedawać ubezpieczenia taniej niż konkurencja. Różnice w cenach nie są jednak tak znaczne jak jeszcze przed rokiem gdyż towarzystwa ubezpieczeniowe działające w tradycyjny sposób od pewnego czasu także obniżają ceny polis. Jest to reakcja właśnie na konkurencję ze strony Link4.
Udział Link4 w rynku ubezpieczeń komunikacyjnych utrzymywał się w przez cały ubiegły rok na poziomie 0,5 proc. Lider – PZU, kontroluje połowę całego rynku.