700 tys. rachunków w mBanku
Liczba rachunków prowadzonych przez mBank, pierwszy wirtualny bank w Polsce, przekroczyła 700 tys. Jednocześnie suma oszczędności zgromadzonych przez 580 tys. Klientów mBanku osiągnęła 3 miliardy złotych. Przy obecnym tempie pozyskiwania nowych klientów, realne jest przekroczenie 900 tysięcy rachunków do końca br. Wartość depozytów w tym czasie powinna osiągnąć 3,2 mld zł.
Na przyrost środków w mBanku składa się 2,7 miliarda zł depozytów oraz 300 mln aktywów pozyskanych przez Supermarket Funduszy Inwestycyjnych. Jest to wyjątkowe osiągnięcie zważywszy, że tylko w 2002 r. oszczędności gospodarstw domowych zmniejszyły się o 7,2 mld zł, a w całym 2003 r. o blisko 4 mld zł.
– Według ekspertów już za kilka lat Internet stanie się bardzo znaczącym kanałem dystrybucji produktów finansowych. Europa już to udowadnia: 42 miliony osób – 14 proc. wszystkich dorosłych mieszkańców korzysta z usług wirtualnych banków a w krajach skandynawskich odsetek ten jest jeszcze większy. Według naszych szacunków liczba użytkowników bankowości internetowej w Polsce w 2005 roku może osiągnąć pułap 3 milionów – co stanowiłoby około 20 proc. posiadaczy rachunków ROR – zaznacza Sławomir Lachowski, Wiceprezes BRE Banku, odpowiedzialny za prowadzenie mBanku.
Zgodnie z założonymi kierunkami rozwoju modelu biznesowego, mBank rozbudował ofertę produktów kredytowych. Obecnie klienci mogą korzystać z kredytu odnawialnego, karty kredytowej oraz mPlanu (kredyt lub pożyczka hipoteczna). mBank wprowadził także produkty inwestycyjne – Supermarket Funduszy inwestycyjnych, wzbogacił ofertę mBiznes skierowaną do przedsiębiorców o kredyt hipoteczny dla mikrofirm oraz rozpoczął wprowadzanie produktów ubezpieczeniowych (ubezpieczenie podróżne i majątkowe).
Według ostatniego raportu sporządzonego przez Związek Banków Polskich na koniec września 2003 roku, udział mBanku w liczbie klientów korzystających z dostępu do rachunku bankowego przez Internet wynosi 29 proc.