Banki coraz częściej oferują klientom pomoc

Coraz częściej dostając kartę bankową czy otwierając konto dostajemy od razu ofertę pakietu assistance dodawanego do karty. Według danych za 2007 rok polis assistance dodanych do produktów bankowych było prawie 8 mln sztuk.

– Spodziewam się, że w tym doku liczba polis assistance dołączana do kart bankowych, kont oraz innych produktów bankowych przekroczy 8,8 mln – mówi Urszula Szwarc, menedżer w Europ Assistance Polska. Wyjaśnia, że wzrost będzie głównie efektem pojawienia się nowych banków na naszym rynku, około 10-proc. wzrostu ilości kart płatniczych oraz kredytów mieszkaniowych.

– Jeszcze kilka lat temu usługi assistance występowały w ofercie bankowej stosunkowo rzadko, dziś stają się standardem – mówił Ryszard Grzelak, prezes Europ Assistance Polska w trakcie II Forum Assistance.

W zależności od woli banku takie pakiety są dodawane albo w cenie za obsługę konta czy karty, albo trzeba za nie dodatkowo płacić. Można je znaleźć w produktach przeznaczonych dla klientów zamożnych i dla osób o przeciętnych dochodach. Najczęściej proponowane do kart prestiżowych są usługi concierge i ten segment rozwija się bardzo szybko, bo zajęci klienci chętnie korzystają z takich opcji.

Więcej na ten temat w „Gazecie Prawnej”.