BRE Bank: Kampania dla MSP przynosi Efekty
Kampania reklamowa BRE Banku, skierowana do małych i średnich przedsiębiorstw, trwała od kwietnia do czerwca br. Celem kampanii było ocieplenie wizerunku banku, wzrost świadomości marki w segmencie MSP oraz wsparcie sprzedaży produktów dedykowanych MSP.
W kreacjach wykorzystano rekina biznesu, charakterystyczny symbol, zakotwiczany w świadomości, zaczerpnięty z potocznej mowy biznesowej. Przekaz podkreślało hasło: „Zmienimy Twoją firmę w rekina biznesu”.
Kampania przyczyniła się do wzrostu wskaźników znajomości marki w porównaniu z wynikami badania z okresu poprzedzającego kampanię. Z badania przeprowadzonego w przedsiębiorstwach wśród głównych księgowych i dyrektorów finansowych, wynika, że BRE Bank znajduje się w grupie pięciu najbardziej znanych marek wśród banków. Ogólny poziom znajomości BRE Banku utrzymuje się na podobnym poziomie od 2006 roku, na skutek kampanii wzrosła natomiast o 3 pp spontaniczna znajomość marki (Top of mind).
Najskuteczniejszymi kanałami dotarcia reklam BRE okazały się bilboardy oraz prasa codzienna, w tym szczególnie dziennik Rzeczpospolita.
W czasie kampanii BRE Bank odnotował wzrost liczby klientów MSP i wartości udzielonych kredytów. Przyrost nowych klientów był o 27% większy, a przyrost wartości nowych kredytów o 86% wyższy w porównaniu z kwartałem poprzedzającym kampanię. Dużym zainteresowaniem cieszyły się kredyty i pożyczki hipoteczne. Wartość udzielonych produktów hipotecznych wzrosła podczas kampanii ponad 3-krotnie.