Handlowy chce zmienić swoje oblicze

W Citibanku Handlowym szykuje się duże zmiany. Inna będzie oferta dla klientów detalicznych, pojawią się kredyty hipoteczne i konta oszczędnościowe. Przybędzie ponad 200 oddziałów

Zarząd Citibanku Handlowego postawił przed sobą niezwykle ambitny cel. Chce, żeby kierowana przez niego spółka została najlepszym bankiem detalicznym w Polsce. Za realizację tego zadania odpowiedzialna jest Sonia Wędrychowicz-Horbatowska, pierwsza Polka w historii tego banku, której powierzono pion bankowości detalicznej.

Zmiana strategii Handlowego nie dziwi, bowiem to na obsłudze klientów detalicznych banki zarabiają najwięcej.

Sonia Wędrychowicz-Horbatowska przygotowała kilka produktów, które mają zwabić klientów. Będą to m.in. kredyty hipoteczne i rachunki oszczędnościowe. Przez ostatnie dwa lata bank zarzekał się, że nie będzie pożyczał na kupno mieszkań. W oddziałach Handlowego kredyty hipoteczne były dostępne, ale tylko firmowane przez inne instytucje. Co ciekawe, spółka będzie oferować kredyty złotowe i walutowe. Pierwszych udzieli jeszcze w tym roku, jednak kampania promująca nowy produkt pojawi się na początku przyszłego.

Citibank Handlowy nie zamierza wprowadzać opłat za przelewy internetowe, co zrobiło wielu jego konkurentów. W grudniu będzie można natomiast przez Internet założyć w tym banku konto.

Zwiększy się, już bogata, oferta kart kredytowych. – Przygotowaliśmy specjalne karty dla studentów oraz dla młodzieży powyżej 14. roku życia – wyjaśnia Sonia Wędrychowicz-Horbatowska.

Handlowy chce także przyciągnąć do siebie Polaków, którzy wyjechali za granicę do pracy. Stworzy im możliwość przesyłania pieniędzy na konto.

– Będziemy współpracować z bankami w Anglii, Irlandii i Francji – mówi Sławomir Sikora, prezes Citibanku Handlowego. Dopełnieniem nowej strategii bankowości detalicznej jest plan rozbudowy sieci sprzedaży. – Połączymy oddziały detaliczne z korporacyjnymi, będziemy otwierać punkty w centrach handlowych i stacjach BP – tłumaczy Sonia Wędrychowicz-Horbatowska.

W przyszłym roku ma być 127 korporacyjno-detalicznych oddziałów i 187 placówek CitiFinancial (oferuje produkty dla mniej zamożnych klientów). Dodatkowo na 100 stacjach BP i w 10 centrach handlowych pojawią się specjalnie wydzielone miejsca do obsługi klientów. Citibank Handlowy chce także mieć niewielkie oddziały w dużych przedsiębiorstwach, które są jego klientami. Pomysł ten wykorzystał wcześniej PKO BP, który ma w zakładach pracy swoje agencje.

Jeśli spełnią się zamierzenia zarządu, w 2009 r. większość przychodów Handlowego będzie pochodzić z obsługi klientów detalicznych. Dziś jest to 43 proc.

Wczoraj spółka podała swoje wyniki po trzech kwartałach. Grupa Banku Handlowego zarobiła od początku roku do końca września 485 mln zł, o 2,4 proc. mniej niż w podobnym okresie 2005 roku. Zysk samego Banku Handlowego wyniósł 478,3 mln zł. Sławomir Sikora tłumaczył na konferencji prasowej, że głównym powodem obniżenia zysku były zdecydowanie słabsze niż rok wcześniej wyniki z handlu papierami skarbowymi i walutami.

Eliza Więcław, Rzeczpospolita

Opcje dostępności

Wysoki kontrast
Czytaj stronę
Kliknij aby czytać
Podświetlenie linków
TT
Duży Tekst
Odstępy między tekstami
Zatrzymaj animacje
Ukryj obrazy
Df
Przyjazny dla dysleksji
Kursor
Struktura strony