Migracja klientów do PEKAO S.A. zakończona
Wraz z migracją do systemu Banku Pekao SA danych Klientów z ostatnich trzech województw, Bank Pekao SA zamknął proces integracji operacyjnej byłych oddziałów i Klientów Banku BPH SA. W ramach tej ogólnopolskiej operacji przeniesiono dane ponad 2,3 mln Klientów detalicznych, małych i średnich przedsiębiorstw oraz klientów instytucjonalnych i korporacyjnych.
W ostatni weekend maja ostatnia grupa rachunków Klientów korzystających wcześniej z usług Banku BPH SA oraz ostatnie z 283 oddziałów ich obsługujących zostały przeniesione na platformę IT Banku Pekao SA. Zakończenie fuzji operacyjnej stanowi praktyczne zwieńczenie procesu fuzji Banku Pekao SA z wydzieloną częścią Banku BPH SA. Bank zamierza obecnie skoncentrować się na rozwoju biznesu, wykorzystując swój potencjał i skalę działalności.
Fuzja operacyjna nowego Banku Pekao SA stanowiła jedną z największych tego typu operacji w historii polskiej bankowości, jak również w historii bankowości europejskiej. Było to przedsięwzięcie bezprecedensowe ze względu na zaangażowanie i konieczność bliskiej współpracy dwóch niezależnych i konkurencyjnych instytucji finansowych – Banku Pekao SA i Banku BPH SA. Niezależnie od fuzji prawnej, nowi Klienci Banku Pekao SA korzystali przez ostatnie pół roku z systemów, do których byli przyzwyczajeni w Banku BPH SA.