Najwięcej uwag mamy do banków

W pierwszym kwartale tego roku do Komisji Nadzoru Finansowego wpłynęło ponad 1300 skarg od klientów banków, towarzystw ubezpieczeń, OFE i podmiotów rynku kapitałowego. Ponad 40 proc. z nich dotyczyło podmiotów sektora bankowego.

Klienci skarżyli się na warunki kredytów i pożyczek, sposób prowadzenia rachunków, użytkowanie kart kredytowych i płatniczych oraz realizację zleceń przez banki. Prawie 80 wniosków w raporcie KNF zostało zakwalifikowanych jako 'inne’ ze względu na swój jednostkowy charakter.

Prawie 8 proc. skarg na podmioty z sektora bankowego dotyczyło połączenia banków Pekao i BPH. Klienci tych instytucji skarżyli się m.in. na złą politykę informacyjną, brak terminowej realizacji zleceń (osoby, które chciały pozostać w Banku BPH) oraz na przenoszenie rachunków do Banku Pekao bez zawiadomienia i zgody właścicieli.

Druga grupa podmiotów, na które konsumenci skarżyli się do KNF najczęściej, to zakłady ubezpieczeń.

Więcej szczegółów w „Parkiecie”.