Nowa karta kredytowa Sephora Millennium

Po tym jak w Banku BPH w dziale kart kredytowych z czterech osób ostała się tylko jedna, mamy chyba nowego lidera na tym rynku. Nie chodzi oczywiście o sprzedaż, a o rosnącą paletę dostępnych kart. Tym agresywnym graczem zdaje się być Bank Millennum, a dowodem na to jest nowa karta kredytowa wydana razem z Sephorą – największą siecią perfumerii w Polsce.

Nowa karta ma być sprzedawana już w tym tygodniu. Będzie dostępna jedynie dla członków Klubu Sephora. Zasady programu Klub Sephora są bardzo proste. Za każdą wydaną w Sephorze złotówkę, uczestnik otrzymuje minimum 1 punkt. Po zebraniu 650 punktów otrzymuje pocztą kupon uprawniający do 10% rabatu na jedne, nieograniczone ilościowo ani wartościowo zakupy w Sephorze. Dodatkowo, uczestnicy programu mogą otrzymywać od Sephory informacje o nowościach i promocjach. Uczestnictwo w Klubie nie wiąże się z żadnymi kosztami – dlatego jest to potencjalnie całkiem spora grupa osób.

Perfumy sprzedawana w tej sieci do tanich nie należą – a zatem są to dla instytucji finansowych bardzo interesujący klienci.

Wykorzystał to Bank Millennium tworząc nową, całkiem ciekawą kartę kredytową. Za takim stwierdzeniem przemawia chociażby cena – karta jest w pierwszym roku wydawana bezpłatnie. Potem kosztuje tylko 35 zł. Karta ma standardowe oprocentowanie – 19,90% (operacje bezgotówkowe).

Kolejną zaletą jest stosowany przelicznik – podobnie jak przy innych tego typu programach – 10 zł od każdej transakcji bezgotówkowej to 1 punkt w Programie. Karta ma również długi grace period – do 56 dni.

To tyle jeśli chodzi o sam Bank. Można się jednak spodziewać, że dla jej posiadaczy również sama sieć Sephora przygotowała różnego rodzaju niespodzianki i rabaty.

Przy okazji tej oferty wychodzi na jaw śmieszna sytuacja. Otóż grupa Empik Media&Fashion, która jest jednocześnie udziałowcem Premium Club Sp. z o.o., posiada mniejszościowe udziały właśnie w Sephora Polska oraz jest 100% udziałowcem w spółkach zajmujących się wyłączną dystrybucją marek kosmetyczno-perfumeryjnych (Optimum Distribution (Polska), takich jak m.in. Chanel, Dior, Clarins, Shiseido. Problem (?) w tym, że od listopada 2003 roku partnerem Premium Club jest Bank BPH. Efektem tej współpracy było wprowadzenie oferty kart kredytowych Premium Club – BPH.

Jednym słowem taka jakaś dziwna sytuacja, że pomimo kontaktów współudziałowca, Sephora wybrała jednak Bank Millennium.

Czy taka strategia z punktu widzenia Banku ma sens? Zależy jak ją rozpatrywać. Jeśli jej sprzedaż wesprze się kampanią reklamową – może coś z tego wyjść i zyskają na tym obie strony. A kampanię wystarczy zrobić w kilku ekskluzywnych czasopismach kobiecych. Jako, że karta jest w pierwszym roku wydawana bezpłatnie, nie stanowi to dla potencjalnej posiadaczki dużego ryzyka i może w ramach testów się na nią zdecydować . Chodzi zatem o odpowiednie „zanęcenie”, a później o przekonanie do jej wykorzystywania. Czy to się uda? Zobaczymy w najbliższym czasie.

Łukasz Radomski

Opcje dostępności

Wysoki kontrast
Czytaj stronę
Kliknij aby czytać
Podświetlenie linków
TT
Duży Tekst
Odstępy między tekstami
Zatrzymaj animacje
Ukryj obrazy
Df
Przyjazny dla dysleksji
Kursor
Struktura strony