Nowy sposób kontaktu z bankami
Banki usiłują dotrzeć do klienta – a zarazem ułatwić mu dotarcie do siebie – coraz to nowymi kanałami. Już niemal żadna techniczna możliwość nie jest im obca
Popularny komunikator Skype, służący do tej pory zabawie i prywatnej komunikacji, stał się od niedawna narzędziem całkiem komercyjnym. Kilka banków zdecydowało się na wprowadzenie go w charakterze kanału komunikacji z klientami. Ostatnio zrobił to ING Bank Śląski. Teraz poprzez Skype’a możliwe będzie uzyskanie informacji na temat detalicznej oferty produktowej. Połączenie z bankiem jest bezpłatne. Klient nawiązuje kontakt z infolinią poprzez komunikator Skype, a tam – w zależności od produktu lub usługi, jaka go interesuje – wybiera połączenie z konsultantem odpowiedzialnym za dany obszar. Połączenie z komunikatorem inicjuje odpowiednia aplikacja na stronie internetowej banku.
Skype to już kolejna wprowadzona w tym roku przez ING usługa skierowana do osób korzystających z internetu w kontakcie z bankiem (po koncie internetowym Direct, eLokacie oraz programie lojalnościowym „Bankujesz-kupujesz”). W ostatnich tygodniach bank zmodernizował system bankowości internetowej. ING nie był jednakże pierwszą instytucją finansową na polskim rynku, która wprowadziła podobne rozwiązania. Jeśli chodzi o Skype’a, wyprzedził go np. BZ WBK.
Z drugiej strony mamy też przykłady banków, które zrezygnowały z wprowadzonych wcześniej rozwiązań tego rodzaju – np. mBank. Można się więc zastanawiać, jaka jest skuteczność – w stosunku do kosztu – tej metody komunikacji w porównaniu do innych narzędzi stosowanych przez banki w kontaktach z klientem.
Więcej na ten temat w '”Gazecie Bankowej”