Polbank ma już 300 tys. klientów
Ponad 300 tys. klientów pozyskał Polbank przez dwa lata od debiutu na polskim rynku – informuje „Gazeta Wyborcza”. Do 2012 r. chce się wedrzeć do piątki największych banków w Polsce
Jak podaje dziennik, Polbank zdołał przez dwa lata przekonać do siebie 300 tys. klientów. Sieć placówek Polbanku liczy obecnie 259 oddziałów. Gazeta zwraca uwagę, że mimo licznych kampanii reklamowych i oferowania najwyższego oprocentowania oszczędności Polbank nie podbił rynku depozytów – klienci powierzyli mu w zeszłym roku 2,2 mld zł. Znacznie lepiej szło udzielanie kredytów – klienci wzięli ich za 5,8 mld zł. To ponad 2,3 proc. rynku – takie portfele kredytowe mają niektóre średniej wielkości banki działające od wielu lat.
Mimo to Polbank nie jest jeszcze dochodowy. Gazeta pisze, że w 2007 r. miał 27 mln euro straty netto (równowartość ponad 90 mln zł). Od swojego startu bank zainkasował 59 mln euro strat (ponad 200 mln zł). Szefowie Polbanku obiecują, że w pierwszym kwartale 2008 r. po raz pierwszy pokażą się zyski.
W przyszłości bank ma rosnąć w jeszcze szybszym tempie niż dziś. – W 2012 r. chcemy znaleźć się w piątce największych banków w Polsce – mówi dyr. generalny Polbanku Kazimierz Stańczak. Dziś w rankingach jest na początku trzeciej dziesiątki banków.
Więcej na ten temat w „Gazecie”.