Polisa z hipermarketu
Tesco chce oferować w swoich sklepach w Polsce pakiet usług finansowych. Brytyjska firma wynajęła już brokera, który pomaga w przygotowaniu tego projektu – dowiedziała się „Rzeczpospolita”.
- Pracujemy nad projektem dotyczącym ubezpieczeń – przyznaje Przemysław Skory, rzecznik Tesco. – Ale jest za wcześnie na podawanie szczegółów – zastrzega. W Wielkiej Brytanii Tesco Personal Finance (TPF) oferuje ponad dwadzieścia produktów finansowych: od rachunków oszczędnościowych i kart kredytowych po ubezpieczenia samochodowe czy polisy dla zwierząt domowych.
- Wejście supermarketów w segment usług finansowych jest nieuniknione – uważa Brian Richards, dyrektor CU Direct w Polsce. Jego zdaniem pytanie nie brzmi „czy”, ale kiedy Tesco zdecyduje się na ten krok w Polsce. Wyjaśnia, że w innych krajach rozwój sprzedaży polis czy usług finansowych przez sieci handlowe zawsze odbywał się niejako „na plecach” ubezpieczycieli proponujących usługę direct. W Polsce zaś w minionym roku nastąpił wysyp firm proponujących zakup polis przez telefon i Internet. Polacy wydają już na nie 300 mln zł rocznie.
Usługi finansowe chce oferować nam również Carrefour. Prezes Gilles Roudy w niedawnej rozmowie z „Rz” mówił tajemniczo, że firma pracuje nad całym pakietem usług, zarówno finansowych, jak i handlowych. Także on nie chciał na razie podawać żadnych szczegółów.
Więcej w „Rzeczpospolitej”.