Rusza kampania reklamowa i promocyjna kart Visa
Rozpoczęły się szeroko zakrojone działania promocyjne Visa Europe oraz ponad 30 banków członkowskich tej organizacji w Polsce, mające na celu zachęcenie posiadaczy kart Visa do częstszego płacenia za zakupy kartą zamiast gotówką oraz pozyskanie nowych użytkowników kart.
Zdaniem organizacji Visa Europe posługiwanie się kartami płatniczymi przynosi korzyści zarówno konsumentom, jak i handlowi, bankom i całej gospodarce. Są one tym większe, im częściej karty wykorzystywane są w ich najważniejszej funkcji, tj. do płacenia za zakupy „plastikiem” zamiast gotówką.
Promocje mają służyć zwiększeniu liczby transakcji bezgotówkowych dokonywanych za pośrednictwem kart z logo Visa, a także pozyskaniu nowych posiadaczy kart. Przekaz skierowany jest do osób, które już posiadają karty płatnicze Visa lub są ich potencjalnymi nowymi użytkownikami.
– Największym konkurentem kart Visa jest gotówka, dlatego głównym celem organizowanej wspólnie z bankami wiosennej kampanii promocyjnej jest długofalowa edukacja polskich konsumentów co do korzyści wynikających z płatności bezgotówkowych, z płacenia kartą Visa za dowolne wydatki – stwierdził Tomasz Owoc, szef marketingu w warszawskim biurze Visa Europe.
Loteria promocyjna „Twoje zakupy z kartą Visa” potrwa do 30 czerwca 2005 r. Będą w niej brane pod uwagę wszystkie transakcje bezgotówkowe dokonane kartami Visa na terenie Polski każdego dnia promocji; nawet najmniejszy zakup daje szansę wygranej. Łączna pula nagród w loterii wynosi ponad 300 tys. zł. Główną nagrodą jest rok darmowych zakupów, czyli przyznanie zwycięzcy kwoty 130 tys. zł. Dodatkowo losowane będzie 13 nagród po 10 tys. zł, które umożliwią miesiąc darmowych zakupów trzynastu szczęśliwcom oraz 300 plecaków Visa.