W USA klienci wolą banki internetowe od tradycyjnych placówek

64% użytkowników bankowości elektronicznej w USA gotowych jest zrezygnować z usług danej instytucji finansowej i przejść do innej, o ile będzie to oznaczało rozszerzenie zakresu usług dostępnych przez Internet – wynika z badań przeprowadzonych przez założoną w New Yorku firmę CashEdge.

Ankieta, w której wzięło udział 400 klientów bankowości internetowej pokazała, że bardziej preferowanym przez Amerykanów kanałem kontaktu z bankiem jest Internet w porównaniu z tradycyjną wizytą w placówce banku. Około 69% respondentów traktuje pójście do banku jako męczący obowiązek, a 88% stara się zminimalizować liczbę wizyt w bankach do niezbędnego minimum. Ponad trzy czwarte respondentów (78%) zadeklarowało, że jeżeli było by to możliwe, to chcieli by zrezygnować z zawierania transakcji finansowych w placówkach banków. 69% ankietowanych powiedziało natomiast, że nie mogą doczekać się kiedy wszystkie operacje finansowe będą już mogły być przeprowadzane przez Internet. 74% respondentów zdecydowanie preferuje korzystanie z internetowych rachunków bieżących, 73% – chce dokonywać przelewów internetowych na rzecz instytucji i osób trzecich zamiast płacić gotówką czy za pomocą czeku.

Z drugiej strony, prawie połowa ankietowanych (47%) nadal ma wątpliwości co do bezpieczeństwa transakcji finansowych zawieranych online. Z danych zawartych w raporcie wynika jednak, że konsumenci preferują usługi finansowe dostępne za pośrednictwem Internetu, nawet jeżeli wiąże się to z wyższymi opłatami pobieranymi przez banki.

PRNews.pl

Opcje dostępności

Wysoki kontrast
Czytaj stronę
Kliknij aby czytać
Podświetlenie linków
TT
Duży Tekst
Odstępy między tekstami
Zatrzymaj animacje
Ukryj obrazy
Df
Przyjazny dla dysleksji
Kursor
Struktura strony