Wyniki Grupy Kapitałowej Banku Handlowego po trzech kwartałach br.
Za trzy kwartały 2005 roku Grupa Kapitałowa Banku Handlowego wypracowała zysk netto w wysokości 496.897 tys. zł, co oznacza 30% wzrost w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Zysk netto grupy za trzeci kwartał br. wyniósł 178.648 tys. zł (53 % wzrost w stosunku do alogicznego okresie roku ubiegłego).
Skonsolidowany zysk brutto grupy w ujęciu narastającym wyniósł 632.150 tys. zł, co oznacza 32% wzrost w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego.
Po trzech kwartałach 2005 roku bank wypracował zysk netto w wysokości 461.574 tys. zł, co oznacza 30 % wzrost w stosunku do trzech kwartałów ubiegłego roku. Zysk netto w trzecim kwartale br. wzrósł o 54% w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego.
Istotny wpływ na wynik Grupy Kapitałowej Banku w trzecim kwartale miał dalszy przyrost wyniku prowizyjnego osiągnięty m.in: dzięki usługom powiernictwa papierów wartościowych, działalności maklerskiej, a także sprzedaży produktów ubezpieczeniowych w segmencie bankowości detalicznej. Dodatkowy wpływ na poziom wyniku miały dobre rezultaty handlu instrumentami walutowymi, a także instrumentami pochodnymi w ramach portfela przeznaczonego do obrotu.
W III kwartale br. znaczący wzrost dochodów odnotowały kluczowe segmenty banku.Segment Bankowości Komercyjnej i Inwestycyjnej odnotował 206 mln zł zysku brutto, co stanowi 137% wzrostu w stosunku do III kwartału 2004 roku. Jednym z kluczowych zadań banku było przygotowanie oraz uruchomienie rozwiązań dla firm produkcyjnych i handlowych. Oferta „Handluj z nami” skierowana została do szerokiego grona przedsiębiorstw, które oczekują od banku niezawodnej obsługi operacyjnej, elastycznego podejścia do środków finansowych, przeznaczonych głównie na finansowanie transakcji handlowych, a także zabezpieczenia ryzyka obrotu handlowego i ryzyka walutowego. Wprowadzeniu oferty towarzyszyła intensywna kampania marketingowa. Do osiągnięć bankowości transakcyjnej należy zaliczyć także wdrożenie czterech znaczących programów finansowania handlu opartych o kartę PayLink.
W sierpniu 2005 roku bank wprowadził nowy produkt dla klientów instytucjonalnych: rachunek powierniczy jako jeden z rodzajów rachunku bankowego, umożliwiający zapewnienie dodatkowego bezpieczeństwa transakcji, w postaci gwarancji ścisłego realizowania zleceń płatniczych oraz zabezpieczenia środków pozostających na rachunku przed roszczeniami osób trzecich. Bank zawarł już umowy pilotażowe z klientami na prowadzenie tego typu rachunku bankowego.
W analizowanym kwartale bank wydał pierwsze karty zasiłkowe dla Miejskich Ośrodków Pomocy Rodzinnej w Łodzi i w Białymstoku. Jest to kolejne innowacyjne zastosowanie kart przedpłaconych wydawanych przez bank od 2002 roku. Rozwiązanie to pozwala na znaczne obniżenie kosztów związanych z realizacją świadczeń.
Trzeci kwartał br. był okresem silnego zaangażowania w pośrednictwie handlu na wtórnym rynku papierów dłużnych – bank odnotował dobre wyniki w obszarze sprzedaży produktów skarbowych. Na wynik ten decydujący wpływ miały rezultaty handlu opcjami walutowymi, jak również wysoka sprzedaż Depozytów Powiązanych z Rynkiem. W III kwartale 2005 roku znacząco wzrastały obroty z inwestorami na rynku instrumentów dłużnych, bank osiągnął tu 22% udział w rynku.
Dom Maklerski Banku Handlowego SA utrzymał pozycję lidera na rynku usług maklerskich, pośrednicząc w 20,2% transakcji akcjami na rynku wtórnym. W omawianym okresie wartość obrotów wygenerowanych za pośrednictwem DMBH na rynku akcji na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. wyniosła 9 740 mln zł – co było rekordową wartością w historii, przy wzroście obrotów na rynku o 50,1%.
Analizowany okres okazał się pomyślny dla Bankowości Detalicznej. Na koniec III kwartału 2005 roku portfel obsługiwanych kart kredytowych osiągnął liczbę 565 tys. co przekłada się na 8% wzrost w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku.
Dobrymi wynikami może pochwalić się segment CitiFinancial. W III kwartale odnotował on ponad 5,4 mln zł zysku brutto, co stanowiło prawie 8 krotny wzrost w stosunku do III kwartału 2004 roku. W III kwartale CitiFinancial zanotował ponad 2 krotny wzrost wyniku operacyjnego w stosunku do III kwartału 2004 roku, przy czym wynik odsetkowy wzrósł do poziomu 31 mln zł (115% wzrost), a wynik prowizyjny wyniósł ponad 2 mln zł (196% wzrost).