3 miliony Polaków nie ufa żadnej firmie ubezpieczeniowej
Ponad 3.000.000 Polaków nie ufa żadnej firmie ubezpieczeniowej – wynika z raportu On Board PR „Ubezpieczyciel – uczciwy i bezpieczny” przygotowanego w oparciu o badania opinii społecznej PBS DGA. Raport wskazuje również uczciwość i bezpieczeństwo jako cechy, które wg Polaków powinny mieć firmy ubezpieczeniowe.
Według raportu „Ubezpieczyciel – uczciwy i bezpieczny” przygotowanego przez firmę doradczą On Board PR na podstawie badań opinii społecznej PBS DGA, aż 10% Polaków w wieku powyżej 15 lat deklaruje, że nie ufa żadnej firmie ubezpieczeniowej. Oznacza to, że około 3,1 mln Polaków neguje wiarygodność firm tej branży.
„Klienci powinni otrzymać sygnał, że etyka jest dla branży ubezpieczeniowej istotną wartością” – komentuje Monika Jasłowska z firmy doradczej On Board PR – „Pozytywnym przykładem jest np. projekt kodeksu dobrych praktyk przygotowywany przez Polską Izbę Ubezpieczeń”.
Raport On Board PR określa również cechy, które Polacy najbardziej cenią w firmach ubezpieczeniowych. Wśród najczęściej wybieranych, na pierwszym miejscu znalazła się uczciwość (65,8% wskazań). Dalej uplasowało się bezpieczeństwo (48,8%) oraz doświadczenie firmy (46,4%). Ogółem, 78% społeczeństwa przyznaje też, że podczas wyboru firm ubezpieczeniowych bierze pod uwagę opinie na ich temat wyrażane np. przez media, znajomych, rodzinę.
„Wartości istotne dla potencjalnych klientów firm ubezpieczeniowych naturalnie różnią się nieco w poszczególnych grupach społecznych” – komentuje Norbert Kilen z On Board PR – „Np. prawie połowa osób z wyższym wykształceniem wskazuje profesjonalizm jako jedną z najważniejszych cech ubezpieczyciela. Ogólne proporcje pozostają jednak bez zmian – uczciwość i bezpieczeństwo zawsze plasuje się na czele listy cech wymarzonej firmy ubezpieczeniowej”.
Wśród marek, które są wskazywane jako najbardziej zaufane, na pierwszym miejscu jest PZU. Firma jest wskazywana najczęściej (66,3%) wśród tych, które Polacy poleciliby znajomym. Za PZU uplasowały się Warta i ING Nationale-Nederlanden (po 19,2% wskazań). ING Nationale-Nederlanden jest marką cieszącą się większym uznaniem wśród mężczyzn, podczas gdy kobiety częściej wskazują Wartę. Nieco dalej uplasowała się firma Commercial Union umieszczana na liście najbardziej zaufanych marek przez 17,2% respondentów.