30 proc. biletów lotniczych sprzedawanych jest przez internet
Linie lotnicze spodziewają się zysków rzędu miliardów dolarów w wyniku dużych inwestycji dokonanych w zakup urządzeń samoobsługowych. Liczba pasażerów linii lotniczych korzystających z kiosków samoobsługowych wzrośnie z 27% w 2006 roku do 38% przed końcem 2007 roku – wynika z ankiety the Annual Airline IT Trends Survey przeprowadzonej przez firmę SITA wraz z magazynem Airline Busines.
Z ankiety wynika również, że prawie 30% biletów lotniczych na całym świecie jest obecnie sprzedawanych przez Internet, w porównaniu do 20% w 2005 roku. Szybkość rozwoju sektora usług lotniczych w kierunku modelu samoobsługowego jest napędzana przede wszystkim przez same firmy lotnicze dokonujące dużych inwestycji w nowe technologie. 80% linii lotniczych biorących udział w ankiecie (w porównaniu do 50% w poprzednim roku) przyznało, że priorytetem jest dla nich teraz wyjście naprzeciw potrzebom klientów tj. stworzenie możliwości dokonywania zakupów biletów online czy korzystania z kas samoobsługowych na lotniskach, co pozwoli im na oszczędność czasu a dla samych firm lotniczych będzie oznaczać szybki zwrot z inwestycji w postaci dużych oszczędności. Linie lotnicze British Airways (BA) już w sierpniu 2006 roku zastąpiły kasy tradycyjne – samoobsługowymi, w których mogą się obsłużyć klienci korzystający z lotów wewnątrz-krajowych.
PRNews.pl