350 mln zł za polisy direct
W 2007 roku na zakup polis przez telefon i internet wydaliśmy około 350 mln zł – pisze „Gazeta Prawna”. Rok wcześniej było to 185 mln zł. Głównie ubezpieczaliśmy w ten sposób swoje samochody.
Na razie liderem tego rynku pozostaje Link4, który zebrał 225 mln zł, czyli o 27,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Ma jednak coraz większą konkurencję ze strony nowych operatorów. Na przykład AXA działająca nieco ponad rok na naszym rynku zebrała w 2007 roku już 43,5 mln zł składek. A na tym rynku działają też zupełnie nowe firmy, które jeszcze nie chwalą się wynikami. Polisy w systemie direct sprzedają już też Allianz, Commercial Union, MTU, a nawet PZU, ale tylko turystyczne przez telefon. Trzeba też pamiętać, że rynek ubezpieczeń direct tworzą też firmy, które sprzedają swoje polisy za pośrednictwem Supermarketu Ubezpieczeń Samochodowych, czyli BRE Ubezpieczenia, Benefia24 czy HDI Asekuracja.
Więcej na ten temat w „Gazecie Prawnej”.