Banki łowią posiadaczy komórek i wciskają karty

Nie zdziw się, jeśli twój operator telefoniczny zaproponuje ci kartę kredytową. Bankowcy przystąpili do wyścigu o posiadaczy komórek – pisze „Gazeta Wyborcza”.

Sieci komórkowe to dla nich wymarzony partner. Przede wszystkim dlatego, że za pośrednictwem operatora komórkowego mogą dotrzeć nawet do tych klientów, którzy nie mają ani konta bankowego, ani kredytu. O ile bowiem liczba kont osobistych w Polsce ledwie sięga 17 mln (i nie rośnie), o tyle telefonów komórkowych jest już więcej niż Polaków. Największy polski detalista – PKO BP – ma 5 mln klientów, a najwięksi gracze na rynku telefonii mobilnej chwalą się już ponad 13-milionową rzeszą użytkowników.

Na początek banki chcą ich klientom wcisnąć do kieszeni jak najwięcej kart płatniczych, głównie kredytówek. I tak: klientom Plusa karty kredytowe oferuje bank Citi Handlowy. Ostatnio zaproponował też kartę bankomatową klientom Netii. Z kolei umowę z Orange ma m.in. mBank, a w sieci Play swoją kartę Visa oferuje GE Money. Z szacunków „Gazety” wynika, że dzięki współpracy z operatorami banki pozyskały już kilkadziesiąt tysięcy nowych klientów.

Banki nie ukrywają, że celem współpracy z sieciami komórkowymi jest złowienie klienta na dłużej, a nie tylko włożenie mu do kieszeni np. karty kredytowej. – Gdy klient sieci komórkowej zdecyduje się na kartę, staje się klientem banku. Możemy mu wtedy zaoferować inne usługi, np. możliwość rozłożenia wybranych transakcji na raty – przekonuje Waldemar Jarek z Citi Handlowego.

Więcej na ten temat w „Gazecie Wyborczej”.

Opcje dostępności

Wysoki kontrast
Czytaj stronę
Kliknij aby czytać
Podświetlenie linków
TT
Duży Tekst
Odstępy między tekstami
Zatrzymaj animacje
Ukryj obrazy
Df
Przyjazny dla dysleksji
Kursor
Struktura strony