Kim są polscy inwestorzy?

Acxiom Polska przygotował nową bazę tematyczną zawierającą informacje na temat osób inwestujących w akcje oraz jednostki funduszy inwestycyjnych.

W grupie tej znajdują się osoby dobrze wykształcone (ponad 86% respondentów legitymuje się wykształceniem średnim lub wyższym), zajmujące wysokie stanowiska lub prowadzące swój biznes (dwa razy częściej niż w populacji występują w niej kierownicy, dyrektorzy i prywatni przedsiębiorcy), zamieszkałe w dużych miastach (co piąty respondent mieszka w mieście liczącym powyżej 500 tys. mieszkańców).

Wśród inwestorów występuje istotna nadreprezentacja osób prowadzących gospodarstwa jednoosobowe.

Są to ludzie lepiej sytuowani o stabilnej sytuacji finansowej. Co piąta osoba na tygodniowe zakupy przeznacza więcej niż 250 zł, 37% spędza wakacje za granicą, a komputer, telewizja cyfrowa czy zmywarka do naczyń, to w ich domach niezbędne wyposażenie.

Nie oszczędzają także na rachunkach telefonicznych – w tej grupie znajduje się dwa razy więcej niż w populacji osób, których rachunki za telefon komórkowy przekraczają 200 zł. Podobnie rzecz się ma z opłatami za telefon stacjonarny.

Wszyscy posiadają oszczędności bądź inwestycje, a ponad 20% z nich zarządza swoimi finansami poprzez konto internetowe. 40% osób z bazy posiada w banku lokaty, 73% posiada akcje, a 43% lokuje pieniądze w jednostki funduszy inwestycyjnych. Z kart kredytowych korzysta 38% z nich, nie stronią też od innych instrumentów kredytowych – prawie 14% korzysta z kredytu konsumpcyjnego, niecałe 10% zaciągnęło kredyt mieszkaniowy, a kolejne 4% kredyt samochodowy.

Do inwestorów ciężko dotrzeć za pomocą reklamy telewizyjnej – przed telewizorem spędzają maksymalnie 2 godziny dziennie – preferują zaś czasopisma i gazety finansowe.

Acxiom Polska

Opcje dostępności

Wysoki kontrast
Czytaj stronę
Kliknij aby czytać
Podświetlenie linków
TT
Duży Tekst
Odstępy między tekstami
Zatrzymaj animacje
Ukryj obrazy
Df
Przyjazny dla dysleksji
Kursor
Struktura strony