Fuzja Pekao i BPH pod kontrolą

Czy podczas łączenia dwóch banków BPH SA i Pekao SA doszło do naruszenia praw konsumentów – sprawdzi Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Marek Niechciał. Urząd wszczął postępowanie wyjaśniające w tej sprawie.

Prezes UOKiK wszczął z urzędu postępowanie wyjaśniające w związku z doniesieniami medialnymi oraz ze skargami klientów dwóch łączących się wiodących instytucji finansowych na polskim rynku. Prezes Urzędu sprawdzi, czy w związku z podziałem Banku BPH SA i przejęciem części jego praw i obowiązków przez Bank Pekao SA naruszone zostały prawa konsumentów.

Z napływających do Urzędu skarg wynika, że mogło dojść do nierzetelnego informowania dotychczasowych klientów Banku BPH SA o konsekwencjach przeprowadzonej transakcji i przejścia ich do Banku Pekao SA. Wątpliwości Urzędu budzą również informacje dotyczące zmiany funkcjonowania niektórych produktów utworzonego banku – przed połączeniem oferowanych przez BPH.

Ponadto UOKiK sprawdzi czy w związku z przenoszeniem danych klientów z systemu informatycznego BPH do Pekao nie doszło do błędnego rozliczania dokonywanych transakcji.

Zgodnie z przepisami, jeżeli zarzuty się potwierdzą, Prezes UOKiK może wszcząć postępowanie właściwe w sprawie naruszenia zbiorowych interesów konsumentów. W przypadku stwierdzenia stosowania praktyki Urząd może nakazać zaniechania kwestionowanej praktyki, a na przedsiębiorców nałożyć karę finansową do 10 proc. ubiegłorocznego przychodu.

Opcje dostępności

Wysoki kontrast
Czytaj stronę
Kliknij aby czytać
Podświetlenie linków
TT
Duży Tekst
Odstępy między tekstami
Zatrzymaj animacje
Ukryj obrazy
Df
Przyjazny dla dysleksji
Kursor
Struktura strony