60 tys. kierowców kupiło ubezpieczenie przez telefon

W pierwszym roku działalności towarzystwa ubezpieczniowego Link4 z jego usług zdecydowało się skorzystać 60 tys. kierowców. Jak dotąd już 500 osób, które wykupiły polisy na początku stycznia ub.r. zdecydowało się je odnowić na rok następny.

Firma zebrała w 2003 r. składki o wartości ok. 40 mln zł. W tym roku chce tę kwotę podwoić. Ubezpieczyciel nie podał jeszcze wyników finansowych. Wiadomo jednak, że są one ujemne. Zysk operacyjny Link4 chce osiągnąć w 2005 roku – po trzech latach działalności.

Link4 sprzedaje polisy komunikacyjne w systemie direct – bez pośrednictwa agentów czy rozbudowanej sieci placówek. Obecnie jedynym kanałem dystrybucji jest call center jednak jeszcze w tym kwartale zostanie uruchomiona sprzedaż przez Internet.

Dzięki rezygnacji z kosztownej sieci dystrybucji Link4 może w wielu przypadkach sprzedawać ubezpieczenia taniej niż konkurencja. Różnice w cenach nie są jednak tak znaczne jak jeszcze przed rokiem gdyż towarzystwa ubezpieczeniowe działające w tradycyjny sposób od pewnego czasu także obniżają ceny polis. Jest to reakcja właśnie na konkurencję ze strony Link4.

Udział Link4 w rynku ubezpieczeń komunikacyjnych utrzymywał się w przez cały ubiegły rok na poziomie 0,5 proc. Lider – PZU, kontroluje połowę całego rynku.

Opcje dostępności

Wysoki kontrast
Czytaj stronę
Kliknij aby czytać
Podświetlenie linków
TT
Duży Tekst
Odstępy między tekstami
Zatrzymaj animacje
Ukryj obrazy
Df
Przyjazny dla dysleksji
Kursor
Struktura strony