Nowe auto na 37 miesięcy
Grupa Futura Prime w pierwszym półroczu zawarła łącznie ponad 3000 umów o wartości przekraczającej 150 mln zł, podczas gdy w tym samym okresie ub.r. ich wartość wyniosła 121 mln zł. Oznacza to wzrost sprzedaży o blisko 24 proc.
Najlepszymi miesiącami były dla grupy kwiecień i maj, w których uzyskała ona odpowiednio 27 proc. i 60 proc. wzrostu sprzedaży usług w stosunku do początkowych planów. Również dla Prime Car Management S.A. był to owocny okres. Dwa wiosenne miesiące stanowiły prawie 50 proc. ogólnego zysku firmy. Futura Leasing powiększyła także swoją flotę aut. Na koniec czerwca br. firma dysponowała flotą ponad 9000 pojazdów. W porównaniu ze styczniem tego roku nastąpił wzrost sięgający 16 proc. Razem z Prime Car Management Futura Leasing zarządza łącznie flotą 12 500 samochodów.
Największym zainteresowaniem klientów w pierwszym półroczu cieszyły się samochody ze starą homologacją ciężarową, co było wynikiem zmieniających się przepisów podatkowych. Ten rodzaj pojazdów stanowił ponad 80 proc. wszystkich wyleasingowanych aut przez gdańską firmę.
W ciągu pierwszych sześciu miesięcy większość klientów grupy wybierała pojazdy nowe (91 proc.) oraz kontrakty długoterminowe. Średnia długość umowy wyniosła ponad 37 miesięcy. Jednocześnie transakcje były w 92 proc. realizowane w polskiej walucie, a ich przeciętna wartość wyniosła około 48 tysięcy złotych.
Futura Leasing S.A. powstała w październiku 1995 r. w Gdańsku. Firma specjalizuje się w leasingu samochodów, mając w tym rynku ok. 10 proc. udziału. Futura Leasing jest właścicielem firmy Prime Car Management S.A., która powstała w 1999 r. Prime Car Management S.A. świadczy usługi w zakresie finansowania zakupu samochodów oraz profesjonalnego zarządzania parkiem samochodowym przedsiębiorstw i ma w tym rynku 12-proc. udział.
W lipcu Grupa Futura Prime zaoferowała nową usługę o nazwie Leasing Plus, skierowaną do klientów indywidualnych i firm z sektora MŚP. Leasing Plus daje klientom możliwość samodzielnego skomponowania umowy leasingowej. Dzięki mocno rozbudowanemu wachlarzowi usług serwisowych i kilku wariantom zakończenia umowy, każdy klient jest w stanie optymalnie dostosować usługę do własnych potrzeb.
Zbigniew Biskupski, Gazeta Prawna