Coraz więcej pieniędzy w supermarkecie funduszy mBanku

 

Supermarket Funduszy Inwestycyjnych mBanku od początku 2004 roku pozyskał ponad 10 proc. nowych aktywów na rynku funduszy inwestycyjnych.

W roku 2004 rynek funduszy inwestycyjnych przeżywa kryzys związany ze znacznym spadkiem tempa napływu nowego kapitału. Od początku roku fundusze pozyskały netto jedynie 1,2 mld zł nowych aktywów, co w porównaniu z rokiem 2003 (10,5 mld) czy 2002 (12 mld) jest wynikiem bardzo słabym. W tym trudnym dla rynku okresie ogromny wzrost udziału zanotował zdalny kanał sprzedaży – Internet. Od 1 stycznia do 30 sierpnia 2004 sam Supermarket Funduszy mBanku, zapewniający dostęp do ponad 50 funduszy należących do 9 TFI, pozyskał od Klientów 134,7 mln zł nowych aktywów, co daje mu ponad 10 proc. udział w całym rynku.

– Brak prowizji i opłat oraz możliwość bardzo szybkiej zmiany struktury portfela jest istotnym atutem, który zyskuje na znaczeniu szczególnie teraz, kiedy klientom relatywnie trudno jest osiągnąć dobrą stopę zwrotu z inwestycji bez ponoszenia dużego ryzyka – mówi Maciej Witkowski, szef rozwoju produktów inwestycyjnych mBanku.

Supermarket ma już 66 tys. klientów, a zgromadzone aktywa sięgają 347 mln zł.

Opcje dostępności

Wysoki kontrast
Czytaj stronę
Kliknij aby czytać
Podświetlenie linków
TT
Duży Tekst
Odstępy między tekstami
Zatrzymaj animacje
Ukryj obrazy
Df
Przyjazny dla dysleksji
Kursor
Struktura strony