Internetowe biuro maklerskie z Czech wchodzi do Polski
Od dziś inwestycje na światowych giełdach takich jak nowojorska NYSE, AMEX i NASDAQ czy frankfurcka Xetra są tak proste jak „klinięcie” komputerową myszką.
W Polsce rozpoczyna działalność FIO burzovní společnost, a.s. – największy czeski elektroniczny dom maklerski, oferujący swoje usługi poprzez jedną, uniwersalną aplikację w języku polskim.
Grupa FIO jest jednym z najbardziej znanych czeskich podmiotów niebankowych oferujących usługi finansowe dla klientów indywidualnych. Do głównego zakresu jej działalności, oprócz pośrednictwa i doradztwa inwestycyjnego w zakresie obrotu papierami wartościowymi na giełdach w USA, Niemczech i Czechach, należą także usługi związane z kredytowaniem tych transakcji. Częścią grupy jest elektroniczny dom maklerski FIO, istniejący na rynku czeskim od ponad 10 lat. W 2003 r. FIO obsłużył w Czechach transakcje klientów o łącznej wartości ponad 4 mld zł.
Nowością na polskim rynku jest wykorzystanie przez dom maklerski FIO prostej w obsłudze aplikacji e-Broker w języku polskim. Jej używanie jest bezpłatne i nie wymaga instalacji. Aplikacja ta umożliwia m.in. darmowy dostęp do notowań z giełd światowych w czasie rzeczywistym oraz dostęp do portfela aktywów 24 godziny na dobę. Oprogramowanie zawiera polski system objaśnień i pomocy dotyczący danych ekonomicznych, a także obsługi samej aplikacji. Transakcje są w pełni bezpieczne – pieniądze klientów krążą wyłącznie pomiędzy ich kontami bankowymi a kontami, które założyli we FIO, i które są wskazane w umowie. Ewentualna zmiana rachunku wymaga podpisania aneksu przez obie strony.
– Do zalet inwestowania na giełdach światowych zaliczyć należy ich olbrzymią kapitalizację i dużą płynność. Kupowanie akcji za granicą to także możliwość dywersyfikacji ryzyka finansowego między różne rynki. Oferujemy profesjonalne wsparcie w zakresie doradztwa inwestycyjnego, najniższe opłaty za transakcje kupna/sprzedaży oraz kredytowanie zakupów papierów wartościowych aż do 80 proc. ich wartości – powiedział Radek Laštovička, dyrektor handlowy z FIO.