Nie korzystasz z e-bankowości. Zlecaj przelewy telefonicznie

Aktualnie mamy wiele możliwości zlecania przelewów, które nie wymagają naszej fizycznej obecności w oddziale bankowym. Najpopularniejszym, a w dodatku szybkim i tanim sposobem, jest zrealizowanie go za pośrednictwem internetowego systemu transakcyjnego naszego banku. Wiele osób jednak, zwłaszcza starszych, nie korzysta z e-bankowości, obawiając się o bezpieczeństwo czy kłopotów z samodzielną obsługą konta. Z tego powodu, by skorzystać z usług bankowych każdorazowo udają się do jego placówki. Oprócz poświęconego czasu, tracą w ten sposób również pieniądze. Złożenie dyspozycji wykonania przelewu w oddziale może bowiem kosztować nawet 10 zł.

Jak twierdzi Jarosław Sadowski, Główny Analityk firmy Expander, nawet nie korzystając z Internetu można zaoszczędzić nie tylko czas, ale i fundusze. – W większości banków wykonanie usług można bowiem zlecić przez telefon. Zaletą telefonicznych dyspozycji jest nie tylko to, że nie wymagają fizycznej obecności w banku. Zwykle są one również znacznie tańsze niż te składane w placówce – twierdzi ekspert. Jak się okazuje, zlecając przelew za pośrednictwem pracownika bankowej infolinii, możemy zapłacić połowę sumy, którą byśmy zapłacili za tą samą usługę w oddziale banku. Składając dyspozycję telefonicznie w serwisie automatycznym lub poprzez sms opłata wyniesie jeszcze mniej i może być zbliżona do kosztu nadania przelewu internetowego.

Należy jednak pamiętać, że w większości przypadków w serwisie automatycznym czy za pośrednictwem SMS-a można zlecać tylko przelewy wcześniej zdefiniowane. – W systemie musi być zapisany numer konta odbiorcy, jego imię i nazwisko bądź nazwa. Zlecając przelew można zmieniać jedynie jego kwotę lub tytuł. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, by poprosić konsultanta infolinii, o zdefiniowanie dla nas przelewów, które co pewien czas wykonujemy. Dzięki temu w przyszłości będziemy mogli nadawać go samodzielnie – tłumaczy Jarosław Sadowski, Expander.

Warto też dodać, że zlecenie przelewu za pośrednictwem infolinii może być przydatne nie tylko osobom korzystającym z tradycyjnej bankowości. Użytkownicy komputera i Internetu również docenią korzyści płynące z obsługi telefonicznej, szczególnie w sytuacji, w której nie ma możliwości podłączenia się do sieci. Dużo łatwiej jest bowiem skorzystać z telefonu niż szukać placówki banku czy kawiarenki internetowej.

Opcje dostępności

Wysoki kontrast
Czytaj stronę
Kliknij aby czytać
Podświetlenie linków
TT
Duży Tekst
Odstępy między tekstami
Zatrzymaj animacje
Ukryj obrazy
Df
Przyjazny dla dysleksji
Kursor
Struktura strony