VW Bank Polska zwiększa zysk netto
Volkswagen Bank Polska nadal pozostaje liderem w dziedzinie kredytów samochodowych. Mimo spadającej sprzedaży samochodów na rynku, sprzedaż usług finansowych banku utrzymuje się na wysokim poziomie. W ubiegłym roku Volkswagen Bank Polska odnotował wzrost wartości kredytów udzielonych na zakup samochodów, znaczący wzrost sumy bilansowej i wyniku netto.
Mimo znaczącego spadku sprzedaży pojazdów na rynku, sprzedaż usług finansowych Volkswagen Bank Polska w 2004 roku utrzymała się na wysokim poziomie. Volkswagen Bank Polska udzielił 22 625 kredytów na zakup samochodów, a ich łączna wartość wyniosła 691,87 mln zł. Od lipca 1998 roku, czyli od początku swojej działalności, do końca 2004 r., Volkswagen Bank Polska zawarł 126 193 umowy kredytowe.
Wartość portfela kredytów netto udzielonych klientom indywidualnym oraz przedsiębiorstwom wyniosła 1 527,2 mln zł, co oznacza ponad 14 proc. wzrost w stosunku do roku poprzedniego.
Odpowiadająca na potrzeby rynku, przemyślana polityka sprzedaży oraz sprawnie prowadzony proces windykacji pozwoliły na utrzymanie w 2004 roku bardzo dobrej jakości portfela umów kredytowych. Udział kredytów zagrożonych spadł z 8,8 proc. w 2003 roku do 7,86 proc. na koniec roku 2004.
W 2004 roku wzrosła liczba rachunków prowadzonych w ramach działalności depozytowej Volkswagen Bank Polska pod nazwą Volkswagen Bank direct – w grudniu było ich 44 800, a łączna kwota ulokowanych na nich środków pieniężnych wyniosła 656,29 mln zł. W palecie usług i produktów oferowanych przez Volkswagen Bank direct pojawiły się w 2004 roku Lokata Progres oraz karta Visa Electron Biznes.
Suma bilansowa banku na koniec 2004 roku wyniosła ponad 1 653 mln zł, co oznacza wzrost o ok. 17 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym. Zysk netto po wzroście o ok. 37 proc. ukształtował się na poziomie 47,42 mln zł.
Podobnie jak w latach ubiegłych, także w 2004 r. Volkswagen Bank Polska rozwijał współpracę z Volkswagen Leasing Polska Sp. z o.o. oraz Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Dzięki tej współpracy finansowa grupa Volkswagena zapewnia swoim klientom kompleksową ofertę usług finansowo-ubezpieczeniowych.
Volkswagen Leasing Polska Sp. z o.o. zawarł w 2004 roku 5 364 umowy leasingu o łącznej wartości 275,78 mln zł. Stanowi to prawie 16 proc. wzrost, jeżeli chodzi o liczbę umów, i aż 38 proc. wzrost, jeżeli chodzi o wartość umów leasingu, w porównaniu do roku 2003. Należy podkreślić, że portfel umów leasingu odznaczał się bardzo wysoką jakością. Udział należności zagrożonych na koniec 2004 roku spadł do poziomu 4,46 proc. w porównaniu do 6,2 proc. na koniec roku 2003. Suma bilansowa Spółki na koniec 2004 roku wzrosła o około 20 proc. w porównaniu do roku ubiegłego i zamknęła się kwotą 550,99 mln zł.
Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. pośredniczył w 2004 roku w zawarciu 75 208 umów ubezpieczeniowych. Przychody z pośrednictwa w sprzedaży umów ubezpieczeniowych spółki wyniosły 25,59 mln zł.