Visa Company – nowy program kart służbowych dla firm średniej wielkości

 

 

Organizacja Visa Europe wprowadziła nowy program kart do użytku służbowego – Visa Company, upraszczający i usprawniający ewidencję i rozliczanie kosztów w firmach średniej wielkości.

 

Kartami Visa Company można opłacać wydatki firmowe wszelkiego rodzaju, w tym przejazdy, hotele, posiłki, wydatki reprezentacyjne, paliwo, wynajem samochodu, a także wydatki refundowane w ramach programów wsparcia biznesu. Tym samym, korzyści z nowoczesnych metod obsługi kart służbowych – dostępne dotąd dużym przedsiębiorstwom – znajdą się również w zasięgu firm średniej wielkości.

 

Wprowadzenie programu Visa Company, zwiększającego wydajność i rentowność firm w tym segmencie poprzedziły szeroko zakrojone badania wśród przedsiębiorstw zatrudniających od 10 od 250 pracowników. W samej Wielkiej Brytanii takich firm jest ponad 21 tys., przy czym łącznie zatrudniają one ponad 6,5 mln osób.

 

Firmy korzystające z programu Visa Company otrzymują dostęp do Visa Select – specjalnie opracowanej wersji systemu VIS (Visa Information Source). VIS to internetowy system rozliczania kosztów, umożliwiający użytkownikom sporządzanie całej gamy szczegółowych sprawozdań i raportów. Dzięki temu firmy mogą śledzić wydatki dokonywane z użyciem dowolnej karty wydanej pracownikowi. Raporty te oferują użytkownikom pełną dowolność w zakresie zestawień i podziału kosztów, np. według użytkowników kart, rodzajów kosztu, dostawców itd.

 

Rezultaty badań organizacji Visa Europe wykazują, że chociaż rachunkowość zarządcza i kontrola kosztów leżą w centrum zainteresowania przedsiębiorstw średniej wielkości, to w ramach stosowanych dotąd metod przedsiębiorstwa takie ustępują w tym względzie firmom o dużej skali działania. Jak ustalono w trakcie badań, księgowość i uzgodnienie kosztów z wydatkami są prowadzone ręcznie, decyzje o wprowadzeniu kart do użytku służbowego zapadają pod wpływem nawiązanych wcześniej kontaktów z bankami, a nie na skutek analizy konkretnych korzyści ekonomicznych, zaś obsługa systemów zakupów i kontakty z dostawcami to wciąż jeszcze domena raczej mało wyrafinowanych metod działania.