Federacja Konsumentów: Co z klientami Pekao i BPH?
Olesia Frączak z Federacji Konsumentów uważa, że Pekao SA i BPH powinny poinformować klientów o zmianach związanych z fuzją tych banków. Według niej w innym przypadku mogą one ich stracić.
W radiowej audycji „Sygnały Dnia” Olesia Frączak podkreśliła, że forma informacji zależy od umowy, jaką mamy podpisaną z bankiem. Zwróciła też uwagę, że jeżeli umowa zawiera postanowienie, iż wszystkie dotyczące jej zmiany będą się znajdować w placówce banku, to powinniśmy się z nimi zapoznać.
Rozmówczyni Sygnałów Dnia dodała, że na razie nie znamy dokładnej treści porozumienia w sprawie połączenia banków Pekao SA i BPH, więc możemy się opierać tylko na materiałach prasowych i komunikatach Ministerstwa Skarbu Państwa. Nie wiadomo, czy klienci będą pytani, w którym banku chcą pozostać. Zaznaczyła jednak, że bez względu na to, gdzie będziemy, warunki na pewno nie będą gorsze niż obecnie.
Olesia Frączak zwróciła uwagę, że jeżeli pojawią się problemy, Federacja Konsumentów będzie mogła na nie zareagować. Może na przykład wystąpić do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów z wnioskiem o naruszenie zbiorowych interesów konsumentów lub poprosić o pomoc Związek Banków Polskich.
IAR, gosp, Gazeta.pl