Rekin Reklamy dla mBanku

Spot telewizyjny Nie musisz wierzyć reklamom, przygotowany w ramach kampanii wizerunkowej prowadzonej przez mBank jesienią 2005 roku, otrzymał nagrodę główną w kategorii „Telewizyjna reklama wizerunku instytucji finansowej” w konkursie Rekiny Reklamy 2005.

Jury konkursu, w którego skład wchodzą m.in. przedstawiciele mediów, agencji reklamowych, Związku Banków Polskich oraz znawcy języka Polskiego, uznali reklamę przygotowana przez mBank i agencję Czteryczwarte za odróżniającą się na tle rynku.

Celem kampanii, która trwała od września do listopada ubiegłego roku, było zwiększenie świadomości i znajomości marki oraz budowa wizerunku mBanku jako wiarygodnej instytucji pierwszego wyboru, o najkorzystniejszej, szerokiej ofercie produktów i usług finansowych. W reklamie zostało podkreślone, że z usług mBanku korzysta już milion klientów, a podstawowym źródłem informacji o banku są polecenia.

Kampania reklamowa objęła telewizję, Internet oraz kina. Kreacje do kampanii przygotowała agencja Czteryczwarte. Planowaniem mediów zajmował się dom mediowy Vizeum.

Spot reklamowy został wyreżyserowany i zrealizowany przez Łukasza Zadrzyńskiego, twórcę blisko dwustu filmów reklamowych, spektaklu teatru telewizji oraz filmu fabularnego „Billboard”. Produkcję spotu mBank powierzył domowi produkcyjnemu Tango.

Rezultatem kampanii był znaczący wzrost świadomości marki (10% w ciągu 2 miesięcy) oraz coraz większa dynamika przyrostu liczby klientów korzystających z usług mBanku. W październiku 2005 roku zanotowano o 17% większą sprzedaż w stosunku do tego samego miesiąca poprzedniego roku.