eCard chce z GPW zdobyć środki na bankomaty i rozwój
eCard SA, największa w Polsce firma obsługująca bezgotówkowe transakcje finansowe w internecie, planuje ofertę publiczną, by pozyskać środki na budowę sieci bankomatów w Polsce i wprowadzenie nowych usług, powiedział we wtorek prezes firmy. Spółka chce w czerwcu zadebiutować na giełdzie.
Wartość krajowego handlu internetowego wzrosła w 2005 roku o ponad 40 procent do 1,3 miliarda złotych. eCard, którego konkurentem jest PolCard, obsłużył ponad 90 procent płatności kartami w internecie. „Prospekt emisyjny złożyliśmy do Komisji Papierów Wartościowych i Giełd w połowie maja. Bardzo chcielibyśmy zadebiutować na giełdzie jeszcze w tym półroczu. W ofercie będą nowe akcje. Dotychczasowi akcjonariusze planują sprzedać pewien pakiet akcji” – powiedział Reuterowi prezes eCardu, Konrad Korobowicz.
Obecnie największym, ponad 45-procentowym udziałowcem eCardu jest notowany na giełdzie Capital Partners, ponad 37 procent ma Smart Capital, zaś resztę spółka PerMobile oraz Korobowicz i wiceprezes eCardu – Radosław Sosnowski.
„Dzięki środkom z emisji planujemy uruchomić w tym roku kilka nowych linii biznesowych i usług dla banków, takich jak personalizacja kart czy usługa 3DS, która umożliwia płatności w sieci wszystkimi kartami płatniczymi” – powiedział Korobowicz. Na koniec 2005 roku w Polsce wydanych było 20,4 miliona kart płatniczych, z czego jedynie co piąta umożliwiała płatności w internecie. Mimo wiodącej pozycji, eCard rok 2005 zakończył 17,5-procentowym spadkiem przychodów do niecałych 6 milionów złotych, ponieważ działalność zakończył jego największy klient – tanie linie AirPolonia. Dzięki zdarzeniom jednorazowym eCard wypracował w minionym roku 1,3 miliona złotych zysku netto wobec straty na poziomie 5,8 miliona w roku 2004. W tym roku priorytetem eCardu ma być nie tyle poprawa wyników, co nowe inwestycje.
„Oprócz nowych usług, chcemy też mieć własną sieć bankomatów. Rozmawiamy w tej kwestii z dostawcami usług bankomatowych, jak i bankami, które chcą sprzedać lub outsourcować swoje sieci (…) Docelowo, w perspektywie średnioterminowej chcielibyśmy ich mieć około 500” – powiedział Korobowicz. Prezes eCardu nie podał szczegółów oferty, ani wyceny spółki.
www.parkiet.com