Ergo Hestia stawia na internet
Wiosną ruszy projekt sprzedaży polis Ergo Hestii przez internet. Firma rozwija też sprzedaż w centrach handlowych. Do końca roku ma mieć ponad 100 takich placówek.
W tym roku Ergo Hestia zamierza uruchomić projekt sprzedaży przez internet.
– Widzimy, że na rynku brytyjskim ubezpieczyciele direct odchodzą od sprzedaży telefonicznej, na rzecz internetu – mówi Piotr Śliwicki, prezes Ergo Hestia.
Zapowiedział też uruchomienie projektu ubezpieczeniowego e-konta, ale szczegółów nie chciał zdradzić. Śliwicki przewiduje, że zbliża się czas, w którym agenci mogli żyć głównie ze sprzedaży obowiązkowych OC komunikacyjnego. Z tego segmentu, prostych polis niewymagających porady, mają ich wyprzeć właśnie alternatywne kanały sprzedaży: telefon i internet.
Strategia Ergo Hestii zakłada rozwój sieci sprzedaży. Do końca roku firma chce zatrudnić do 500 osób do sprzedaży polis, w około 250 nowych placówkach, z których 53 będą usytuowane w centrach handlowych. Łącznie firma ma mieć około 500 palcówek, w tym 100 w centrach handlowych.
– W porównaniu ze zwykłymi placówkami, w centrach handlowych sprzedaje się więcej polis turystycznych. Dopiero potem klienci kupują pakiety Hestia 1 czy Hestia 7 – mówi Małgorzata Makulska, wiceprezes Ergo Hestia.
Właściciel spółki, grupa Ergo, naciska też na wejście na rynek ukraiński. Nie wiadomo jednak, kiedy to nastąpi, bo na razie trwają analizy możliwości biznesowych. Firma ma pieniądze na rozwój, bo obecnie jej kapitały własne wynoszą 770 mln zł, a w perspektywie jest jeszcze finalizacja sprzedaży funduszu emerytalnego. W ubiegłym roku wszystkie spółki z grupy zarobiły 125 mln zł, a składka przypisana wyniosła 1,55 mld zł. Największy udział w tym wyniku ma spółka majątkowa Ergo Hestia, która zarobiła 102 mln zł, przy składkach 1,15 mld zł.
Szersza perspektywa
Światowi potentaci coraz śmielej rozwijają w Polsce sprzedaż polis przez telefon i internet.
- AXA – największy ubezpieczyciel w Europie, sprzedaż polis przez telefon od listopada 2006 r.
- Allianz – drugi ubezpieczyciel w Europie, sprzedaż polis przez internet od stycznia tego roku
- Swiss RE – największy reasekurator na świecie, zaangażowany w projekt supermarketu ubezpieczeń samochodowych mBanku
- Munich RE – drugi reasekurator na świecie, właściciel grupy Ergo, której polska spółka pod koniec roku ma zacząć sprzedawać polisy przez internet
Marcin Jaworski, Gazeta Prawna